Wanneer nagels knippen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Mijn dochter is nu 12 weken en haar nagels groeien als kool, ben bijna degelijks aan het vijlen. Vanaf wanneer mag je de nagels knippen? Naar mijn idee zijn haar nagels al vrij stevig! Tips zijn welkom.

Bedankt en groeten Bizu

He Bizu,

Jou verhaal is heel herkenbaar. Je mag de nagels van je kindje gewoon knippen hoor.
Onze dochter (inmiddels 5 maanden) heeft ook nagels die groeien als kool. Ik moet ze 2 tot 3 keer per week knippen. Doe ik dit niet krapt ze haar gezicht helemaal open en ons erbij. Want ja ze vindt het toch echt geweldig om je hele gezicht nu aan te raken en met lange nagels is dat niet echt een aanrader.
Ons hebben ze op het cb aangeraden om dit te doen als ze sliep, maar aangezien ze op haar buik slaapt gaat dit dus niet gemakkelijk. Ik neem haar gewoon op schoot en knip dan haar nagels. Ze is het zo gewend en het gaat prima.
Gewoon doen dus, wel met een speciaal babyschaartje.

Groetjes Anne

Hoi,

ik sluit me bij Aninas aan.

Wat ik wel nog even wil vermelden is dat ze meestal aanraden te wachten totdat je kindje 6 weken is ( die van jouw is al ouder), en mocht je het te eng vinden met een speciaal nagelschaartje, dan kan je altijd nog van die kartonnen vijltjes kopen (bijv. bij het kruidvat) en de nageltjes vijlen. Dit heb ik gedaan totdat Felicity 6 weken was, want haar nagels groeiden super hard, en ben daarna overgestapt op knippen.

Groetjes Sharon.

Hoi,

Mijn tweeling is ook bijna 12 weken en ik knip de nageltjes gewoon met een speciaal baby nagelschaartje.
In het begin vond ik het wel eng die kleine nageltjes, nu gaat het prima.
Zet de kleine ook gewoon op schoot, met haar rugje tegen mijn buik en pak dan hun handjes.

Hoi,

Bedankt voor de tips. ik he haar nagels geknipt, vond het wel eng maar het is gelukt.

Gr Bizu

Hoi,

Bedankt voor de tips. ik he haar nagels geknipt, vond het wel eng maar het is gelukt.

Gr Bizu

Terug
Bovenaan