Wanneer neemt de kans op miskraam af??

Kan iemand mij vertellen wanneer de kans op een miskraam afneemt? Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger. Ik heb nog geen afspraak kunnen maken bij het ziekenhuis. Wij doen nu elke week een zwangerschapstest, de test zou namelijk negatief zijn als een miskraam eraan zit te komen toch? We lijken wel paranoia, maar we willen zo graag dat 't goed gaat!

Daarbuiten nog een vraagje, zodra je in het ziekenhuis mag langskomen .... krijg je dan meteen een echo? Ik wil zo graag 't hartje horen, zodat ik gerust ben ...

Maak me er zo gerust om dat 't mis gaat ... dit is  mn 1e zwangerschap. Ik heb nog steeds een rommelig gevoel in mn buik (ook veeel honger!) en pijn in mn onderrug. Behoor je meer buikpijn te hebben zodat dan je baarmoeder ook groeit??

Nou ... zou  me geruster voelen als iemand misschien me wat meer zou kunnen vertellen. Alvast bedankt!

Veel liefs,
Wish

PS: zijn jullie ook zo chagerijnig? Ohhh ik ben echt erg hoor haha   Zal wel de hormonen zijn

Hallo Wish,

Elke zwangerschap is weer spannend en nieuw en de kwaaltjes horen er bij.
In het ziekenhuis krijg je gelijk een echo en zie je het hartje ook kloppen (was bij de acht weken bij mij).
Bij mijn  eerste zwangerschap heb ik het hartje voor het eerst met de 11 weken gehoord.
Over het algemeen zeggen ze dat je de eerste drie maanden het meeste kans hebt op een miskraam. En dat daarna de kans nihil is.
Heb zelf 1 miskraam gehad vorig jaar augustus en was bijna 8 weken zwanger en dat maakt een grote indruk op je en je vergeet het volgens mij nooit.
Nu ben ik ruim 7 weken zwanger en het is ook nu weer ontzettend spannend.
Ik probeer er wel van te genieten en hoop op het beste, 4 februari krijgen we de eerste echo, kan bijna niet wachten.
Geniet van je zwangerschap en probeer je niet zo druk te maken .
Liefs, Eline

Ps. Ik was bij mijn eerste zwangerschap ook niet te genieten, haha
En hoop dat je wat aan mijn berichtje hebt.

Beste Wish,
Ik ben vandaag voor het eerst (2de kindje) bij de vk geweest en die zij dat het 'gevaar' in de eerste 14 weken zit. Volgens mij zijn de eerste 8 weken het spannendst. Ik heb ook steeds een zeurend gevoel in mijn baarmoeder, geen krampen meer kiespijn zoals de vk het noemde. Dit kon volgens haar geen kwaad. Volgende week donderdag heb ik mijn 1ste echo, hiervoor was het nu nog iets te vroeg (7,5 week).
Meestal krijg je bij een eerste controle 8 à 10 weken een 1ste echo. Het hartje hoor   je meestal pas met 12 weken. Van mijn 1ste was het pas te horen met 14 weken. Dus als je het niet gelijk hoort, geen paniek! Dit hangt namelijk ook af van de ligging van je kindje.
Ik ben ook best onzeker en wil heel graag bevestiging dat het goed zit, maar hier moet je maar gewoon vanuit gaan. Het is zonde om voor niets bang/verdrietig te zijn.
Geniet van je zwangerschap!

Groetjes Linda

Dank jullie wel meiden! Aangezien ik in het buitenland woon met mijn vriend (we zijn trouwens wel beide Nederlands) heb ik zo'n behoefte 't mn moeder en mn schoonzusje (die ook zwanger is nu  - 5 mnd) te vertellen omdat ik nu vooral voel dat ze zo ver weg zijn. Het maakt me best verdrietig, mn vriend zorgt heel erg goed voor me; hij kookt heel erg gezond voor me elke dag en staat erop dat ik voor 21.00 (tja ... ) naar bed ga haha. Terwijl ik dit typ loop ik alweer te huilen hier ... oh oh!

Maar iig ... elke dag is er eentje, hoop dat ik zsm een afspraak heb en dat we hopelijk het hartje kunnen horen, dan zou ik me wat geruster voelen.

Iedereen heeft 't erover dat ze trouwens zo moe zijn ... ik merk er niet veel van. Is dit normaal? Of ben ik gewoon nog te vroeg met die 5 wkn?

Liefs,
Wish

Hai Wish,

Ik hoop dat je het niet erg vind, ik kom even 'inbreken' van het oktober 2008 forum.

Als je een miskraam krijgt, kan het HCG hormoon nog weken in je bloed zitten. De testen geven dan nog steeds positief aan. Ik zou dus geen testen meer doen hoor, is zonde van het geld, en geven een vals gevoel van zekerheid  (die krengen zijn toch al duur zat)

Zolang je geen extreem bloedverlies hebt, gewoon van uit gaan dat t goed zit!!! Stress werkt nu al door op je kleintje!

xxx
Mama van Navara

Hai Mama van Navara,

Je hebt ook gelijk hoor; die testen zijn harststikke duur, maar ik had zoiets gehoord. Dat je dat aan de test kon zien. Maar inderdaad, misschien moet ik sowieso mn eerste afspraak maar even afwachten in het ziekenhuis. Ik heb nog wel een test thuis liggen en die zal ik waarschijnlijk toch nog wel doen. Nu ik 'm toch heb EN eigenwijs ben voor die laatste haha.

Ik heb (tot nog toe) geen bloedverlies gehad, alleen heeeel klein beetje afscheiding, heel miniem dus: so far so good. Mn buik rommelt alleen en heb geen pijn, soms zeurt 't heel ff. In ieder geval bedankt ... ik weet ergens ook wel dat zolang ik geen bloed zie, ik me niet zo druk moet maken maar: ik kan er niks aan doen! Hopelijk hoor ik maandag meer over mn afspraak ...

Liefs,
Wish

Hoi Wish81

Ik kan me voorstellen dat je erg onzeker ben. Ik heb helaas een hele geschiedenis achter de rug, dus ook ik ben onzeker maar wel veel ervaring verder.

Het nieuwe leven in je buik is iets waar niemand controle over heeft, welk moment van de zwangerschap ook is. Ga ervan genieten, en ga ervan uit dat de meeste zwangerschappen goed gaan. Blijf vooral positief. Is toch makkelijker mee te leven als dat je de angst heb dat het mis gaat.

Het moment wanneer de kans kleiner is op een miskraam weet ik niet precies maar omdat veel mensen pas rond de 12 weken naar het ziekenhuis gaan en daar een echo hebben vertellen ze het meestal daarna, want je wilt toch weten of alles goed is met de kleine. Ik heb mijn echo's al eerder gehad dus wij hebben het al een beetje aan de familie verteld want de kans dat het misgaat word nu steeds kleiner. Maar ik ga nu ook de 9de week van de zwangerschap in.

Volgens mij mag je in het buitenland al eerder een echo? Maar weet dat niet zeker, ik raad je wel aan om pas vanaf week 7 een echo te laten maken want voor die tijd kunnen ze nog weinig zien.

Succes met je zwangerschap.

Gr.

Hai Quint,

Waarschijnlijk mag ik wel eerder dan 12 weken ... ik woon (en werk) in Dublin, Ierland. Krijg soms het idee dat  baby's  hier heilig zijn (abortus is bijv. verboden hier), nadat we bij de dokter vertrokken was 't ook van: god bless enz enz haha. Maar hij vertelde me dat het eraan ligt wanneer de afspraak is, het kan al zelfs bij week 6 maar dan doen ze een vaginale echo. Eerlijk gezegd zit ik daar niet op te wachten. Ik hoop zelf op een echo bij week 8 zodat ze ook het hartje kunnen horen.
Ik heb gehoord dat week 6 t/m 8 erg belangrijk is en dat mocht er een miskraam plaatsvinden die weken het kan voorkomen.

Tot nu toe alles goed, alleen wel erge rugpijn! Soms heb ik wat steekjes in mn buik, maar dat schijnt ook een goed teken te zijn zolang het maar niet ernstige krampen worden. Gelukkig ben ik helemaal niet misselijk, maar het is nog vroeg dus dat zegt niks natuurlijk.

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal hier nog wel even mee zitten t/m week 12 daarna kan ik eindelijk genieten, want het is toch erg lastig als je denkt dat je 'moet' genieten. Nog een fijne zondag!

Liefs,
Wish

Terug
Bovenaan