Wanneer NOD na positieve ovulatietest

Hoi dames,

Even een vraag die op het eerste gezicht heel eenvoudig lijkt, maar waarbij ik toch twijfels heb. Mijn cyclus is sinds ik gestopt ben met de pil niet echt regelmatig te noemen, waardoor ik niet goed mijn NOD kan bepalen. Ik heb gelukkig wel een eisprong die ik met ovulatietesten probeer te vinden. Op 7 april had ik een positieve test en deze kans hebben we ook goed benut in bed. Nu vraag ik mij alleen af wanneer mijn NOD is. Moet ik 14 dagen rekenen vanaf de positieve ovutest of 14+2 dagen, omdat ik niet precies weet wanneer mijn eisprong was na de test? Ik krijg nu al last van testdrang, maar wil mezelf niet onnodig al te teleurstellen door te vroeg te testen.
 
Hoi Carrietje
In principe is het 14 dagen vanaf je positieve ovu test, maar ik snap je beredenering, zelf hield ik ook 14+2 aan. 
Vind het al knap dat je nu nog kan wachten met testen, heel veel succes. en ben heel benieuwd naar je uitslag :) 
 
Ik dacht dat het 14+2 was. Aangezien je eisprong vaak de dag erna is of zelfs de dag daarna pas. En dan nog 14 daarna en dan verwacht je je ongesteldheid. Ikzelf heb sowieso echt 14 dagen tussen dag eisprong en ongesteld (Lutuele fase) dus op dag 15 na eisprong wordt ik ongesteld en dat is dus mijn gehoopte NOD. Maar zoals Alison ook al zegt rekenen met 14+2 geeft natuurlijk ook echt de zekerheid dat je iig ver genoeg bent?.
Zelf ben ik niet zo'n vroege tester, kan ik niet tegen? geeft me twee keer teleurstelling. Maar zou vooral doen waar je jezelf fijn bij voelt. Ik denk dat je iig een komende dag met een vroege test wel moet kunnen testen?
 
Bedankt allebei!! Het zal ook wel afhankelijk zijn van de innesteling en wellicht is het ook weer bij iedereen anders. Spannend blijft het toch :) maar dan denken we gelukkig wel allemaal dezelfde richting op. 


Ben nu van plan om vrijdagochtend te testen, misschien is het dan nog net iets te vroeg, maar wachten duurt zo lang ?
Hopelijk hebben we allemaal snel goed nieuws!
 
Hihi jaa wachten duurt ontzettend lang. Hopelijk is het vrijdag wel gewoon een positieve test voor je!! Hopelijk volg ik dan een weekje later?
 
Je positieve ovu test betekend day je de laatste groei van je follikel heb. Het kan dan nog 1 a max 2 dagen duren voor deze echt springt (meeste hebben 2 dagen positieve test die laatste houd je aan met dag erna ei) vanaf die dag tel je tussen de 12 a 14 dagen erbij. Iedereen zijn LF is namenlijk weer anders (mijne 10/11 bijv) 
Het kan overigens een jaar duren na stoppen met de pil voor je cyclus weer normaal is dus voor nu even met de maand aankijken hoe die is, maar in principe is je LF op een dag na ofzo altijd wel gelijk
 
Jaaa zo blij, ik had vanochtend een positieve test in handen ?? ik heb hiervoor al wel een keer een miskraam gehad met 6 weken dus ik vind het wel enorm spannend, want straks gaat het weer mis?! Maar ik probeer er lekker van te genieten!? uiteindelijk heb ik me aan de normale 14 dagen gehouden met testen. Ik duim ook voor jullie ?
 
Terug
Bovenaan