Wanneer nou ovulatie?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik vraag me af wanneer mijn ovulatie nu is. Ik heb een regelmatige menstruatie. Dus ik zou het ongeveer kunnen weten maar is het nou de 14de dag na het einde van mijn menstruatie?of ongeveer 14 dagen na het begin van mijn menstruatie?

groetjes

Hallo vraagteken,

Grappige naam trouwens...
Je eisprong reken je 12 to 14 dagen terug vanaf dag 1 van je regels (rood vloeiend bloed). Als je je regels hebt om de 28 dagen, is dit inderdaad 14 dagen na de start van je regels, maar ik heb bijvoorbeeld een cyclus van 33 tot 36 dagen. Ik tel dus terug vanaf dag 36 en merk dat ik mijn ovulatie heb dag 22, niet dag 14 dus... Dit is echt wel heel belangrijk. De tijd van je regels tot aan je ovulatie kan echt keer op keer verschillen, terwijl de tijd die tussen je ovulatie en je regels wel een constante zou moeten zijn. Dus terug tellen is de boodschap vanaf de eerste dag van je echte regels...
Ik hoop dat ik duidelijk ben.

liefs,
Erika

als je cyclus 28 dagen is, beide
ei is 12-16 dagen voor je menstruatie

Als je een ciclus hebt van 28 dagen heb je normaal 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie je ovulatie. Hopelijk heb je er wat aan. Ik raad het boek ´zwanger worden` aan het is te bestellen via bol.com

Hoi Anoniem en Erika,

Als eerst bedankt voor jullie reactie.
Ik begrijp het nu allemaal een beetje.
Dus als je echt zwanger wil worden is het verstandig of misschien wel noodzakelijk om je ovulatie te meten!
Ik slik nu al een hele tijd geen pil meer en de laatste paar maanden proberen me vriend en ik zwanger te raken. Helaas is het tot nu toe niet gelukt en ik vreesde al van onvruchtbaarheid bij één van ons. Maar bij deze begrijp ik dus dat ik zo erg nog niet hoef te denken. De volgende keer zorg ik gewoon dat ik weet wanneer mijn ovulatie plaats vind doormiddel van temp. meten of een ovulatie-tester!
Hartelijk bedankt nogmaals!

Groetjes Sabine

Terug
Bovenaan