Wanneer nu PRECIES vruchtbaar???

A

Anoniem

Guest
Heey meiden,

Sinds ik met de pil gestopt ben (vorig jaar augustus) voel ik iedere maand heel duidelijk mijn eisprong. Steken rechtsonderin in mijn buik en ik verlies een prop slijm (sorry voor de details!!!). Afgelopen zaterdagavond weer die pijn en slijmverlies. Daarna flink geklust... Nu heb ik misschien een rare vraag.
Moeten wij klussen voor die pijn en slijmverlies of juist erna? Is je ei gesprongen als je dat slijm verliest?
Ik begrijp mijn eigen vraag zowat niet meer maar ik hoop jullie wel.....

Liefs,
Cameltje

Hoi Camel,

Zelf heb ik geen prop die meekomt, dus daar heb ik geen ervaring mee. Wel heb ik dat ik gedurende 2/3 dagen extra last heb van veel afscheiding. Ik onthoud altijd maar dat je rond deze periode het meest vruchtbaar bent. En dan vooral voordat de extra afscheiding er is, omdat na de eisprong het eitje maar enkele uren 'leeft', terwijl sperma langer actief is.

Als ik jou was zou ik dus voordat het plaatsvind lekker klussen.... volgens mij heb je dan meer kans dat het lukt.

Hopelijk lukt het snel...

liefs, Daphne

Volgens mij kun je beter 1 of 2 dagen voor je eisprong klussen. Het eitje blijft niet zo heel lang leven en de zaadcellen moeten eerst nog een stuk zwemmen voordat ze bij het eitje zijn. En zaadcellen kunnen makkelijk 48 uur leven.
Kijk anders eens op www.predictor.nl daar staat het wel duidelijk beschreven.

Groeten, mam van Laura

hoi hoi

ik heb ook een keer gelezen dat je beter vantevooren kunt klussen....
dus als je een beetje weet wanner je ei komt,dat je dan een dag 0f 2/3 van te voren begint te klussen en dan om de dagtot een paar dagen daar na,dan hebje in iedergeval je best gedaan,en zo maak je meer kans op een bevruchting....

succes.....

xxxtam80

Hallo daar,

Ik heb gehoord dat je zeer vruchtbaar  bent als je het cervixslijm verliest. Dat is taai touwerig slijm. (heel fijn onderwerp trouwens). Na deze week ( kan soms langer, soms korter zijn) krijg je de eisprong. Ik heb dan geen pijn in mijn onderbuik trouwens, dat kwam met de eisprong.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Jasmijn

Terug
Bovenaan