wanneer nu uitgerekend??

Raak in de war van die zwangerschapscalculators...volgens de gyn ben ik uitgerekend op 23 oktober. wat ik raar vind want volgens de calculator was de eerste dag van mijn menstruatie dan op 16 januari.,,terwijl ik wel zeker weet dat ik die week niet ongesteld ben geweest. Zelf weet ik niet goed wanneer mijn laatste ongesteldheid was...vind het verwarrend.
 
Volgens onze eerste berekeningen kwamen we uit op 21 juli maar de eerste echo gaf aan 15 juli...??? Geen idee hoe ze daarop komen maar het zal wel en nu blijkt mijn meisje ook nog een weekje voor op schema te zitten nou dat zou als ik ga rekenen al helemaal niet kunnen maar ach elke dag die ik krijg is mooi meegenomen toch :)
 
Je eerste dag van je laatste menstruatie is een uitgangspunt, maar je weet nooit precies wanneer je je ei hebt gehad en wanneer je bevrucht bent. Een echo wijst dat uit, vandaar dat dit dan vaak niet meer klopt met je eigen berekening!
 
en dan nog kan het anders zijn, wij zijn bij de eerste zwanger geworden naar pregnyl, mooi eitje. De datum van bevruchting stond vrijwel vast (precies 2 wkn na laatste keer ongi). De echo gaf echter zo'n 7 dgn later aan en dat hield de vk toch aan. Ondanks mijn verhaal dat dat ws niet goed was. Uiteindelijk is onze zoon 6 dgn te vroeg geboren (in mijn berekening dus 1 dag overtijd).
Je kan je maar het beste aan de echo houden, want daar houdt de vk ook vaak aan en dat werkt het beste.
 
Terug
Bovenaan