Wanneer nummer 3

Hallo,

Ik weet dat het voor iedereen persoonlijk is maar wil beetje peilen hoe de meeste mensen erin staan.
Mijn jonste is nu bijna 3 maanden en de oudste bijna 2.5. Wil zwz eerst ontzwangeren. Maar heb altijd gezegd nummer 3 niet voordat de 2 naar school zijn ma nu kriebelt t toch wel om nummer 3 erachteraan te plakken. Welke keuze zouden jullie maken? En waarom?

Als je met een peuter en net na de eerste zware maanden met newborn alweer kriebels krijgt, dan gaat 3 kids je vast heel goed af haha! Ik heb nu een peuter van 2 en baby van 4 maanden en zei altijd dat ik er 3 wilde, maar op dit punt moet ik daar echt überhaupt niet aan denken. Dus als je dit gevoel houdt en je partner is ook enthousiast, zou ik zeggen ga ervoor en alle geluk gewenst!

Hier een kleuter van 4 jaar en een peuter van 2 jaar. Mijn idee was inderdaad om nog even te wachten tot mijn peuter ongeveer naar school zat. Dat liep alleen een beetje anders, inmiddels bijna 20 weken zwanger. Het zal wel even druk zijn, maar het heeft ook wel weer een voordeel. Je hoeft namelijk niet weer ‘overnieuw’ te beginnen als de oudste 2 net lekker wat zelfstandiger zijn en je minder slapeloze nachten hebt.

Hier 2 meiden van 3.5 jaar en 21 maanden, en wij willen ook een derde. Het 'plan' is om deze zomer/najaar zwanger te raken en volgend jaar voorjaar een baby te mogen krijgen, dan is de oudste 4.5 jaar.

2 Kids onder de 4 jaar vind ik echt genoeg, ik wil echt geen 3e voordat de oudste (ruim) 4 jaar is! Maar er zijn ook mensen die het juist prima vinden om er 3 onder de 4 jaar te hebben, die keuze is natuurlijk helemaal aan jezelf ;)

Ik vind 2 kids thuis best pittig af en toe, maar als het je makkelijk af gaat en je hebt goede slapers.. tja, dan moet je er misschien ook maar gewoon voor gaan en dan heb je die babytijd ook wel weer lekker snel achter de rug ;)

Wij wisten ook al snel dat we een derde wenste. Na een maand of negen wilde ik er weer voor gaan maar mijn man was nog niet zover, daarbij was ik nog aan het studeren. Ons nieuwste aanwinst wordt volgende maand verwacht, onze oudste is dan ruim 3,5 en de jongste bijna twee. Voor ons is een leeftijd van +/- twee jaar een mooi leeftijdsverschil

Je kan toch sowieso wachten tot de oudste naar school is, niet totdat ze allebei naar school zijn? Want dan duurt het dus nog 4 jaar en wordt het leeftijdsverschil best groot en wordt de 3e zo'n 'nakomertje'.
Ik vind het persoonlijk ook wel weer belangrijk dat het leeftijdsverschil tussen de kinderen niet heel groot is zodat ze met elkaar kunnen blijven spelen en enigzins dezelfde interesses hebben. Het lijkt mij 'ideaal' om er steeds 2-3 jaar tussen te hebben en niet ineens een gat van 4 jaar of meer.

[quote quote=10441607]Je kan toch sowieso wachten tot de oudste naar school is, niet totdat ze allebei naar school zijn? Want dan duurt het dus nog 4 jaar en wordt het leeftijdsverschil best groot en wordt de 3e zo'n 'nakomertje'.
Ik vind het persoonlijk ook wel weer belangrijk dat het leeftijdsverschil tussen de kinderen niet heel groot is zodat ze met elkaar kunnen blijven spelen en enigzins dezelfde interesses hebben. Het lijkt mij 'ideaal' om er steeds 2-3 jaar tussen te hebben en niet ineens een gat van 4 jaar of meer.[/quote]Ja precies,

Mijn 1e werdt met 35.1 geboren na heel veel in ziekenhuis te hebben gelegen ivm placenta previa. Nu heb ik mijn 2e zwangerschap als heel zwaar ervaren. Het ging gewoon volgens het boekje. Met de 1e 15 kg aangekomen. De 2e is met 39.6 geboren en toen 25 kg aangekomen. Ik weet dat het niks zegt over een volgende kindje. Maar ik was de laatste 2 weken voor de 1e geen leuke mama meer. Misschien komt dat ook wel omdat hij 2 is. Maar omdat de bevalling met de 2e zo super ging ook wil ik nu dat er ook niet te lang tussen zit.

Terug
Bovenaan