Wanneer O Wanneer O Wanneer

Hoi dames,

De 1e zwangerschap, direct na het stoppen van m'n pil, was het raak. Maar helaas met 13 weken wat het fout.
Ik wist ook m'n cyclus helemaal niet.

Doordat ik begin maart ongi ben geworden en vandaag weer, moet het dus 27 dagen zijn. Op internet lees je zoveel met "wanneer je dan vruchtbaar" bent.... Dames, als m'n cyclus 27 dagen is, tellend vanaf 1 april dus.. wanneer moet ik dan EXTRA m'n best gaan doen???

Knuffels,
 
Ik was niet zo zeer bezig met wanneer ik het meest vruchtbaar was, maar we deden het gemiddeld zo om de dag. Erg prettig hoor. Vooral omdat het spannend is of je uiteindelijk zwanger bent en ik wilde natuurlijk geen kans voorbij laten gaan (na 2 miskramen).

Dus advies. Met regelmaat knuffelen (en de rest natuurlijk)
 
Hoi,
Tja, we zijn wel zeeeeer regelmatig aan het knuffelen en dan bedoel ik inderdaad dagelijks, c.q. om de dag. Was voor de babywens ook al hoor.

Maar ben zo nieuwsgierig wanneer het het meest effectief zou zijn....
 
hoi,

je vruchtbare dagen zijn van dag 10 tm 14 na de eerste dag van je menstruatie bij een regelmatige cyclus, je kan voor de zekerheid wat eerder beginnen met "knuffelen" en wat langer doorgaan, veel succes!
 
Hoi,

Volgens mijn huisarst ben je precies 12 dagen VOOR de eerste dag van je menstruatie vruchtbaar. Dit schijnt bij elke vrouw gelijk te zijn. Aangezien een heleboel vrouwen niet precies op de dag af kunnen zeggen wanneer ze ongesteld moeten worden, is het best moeilijk om te bepalen wanneer je dus aan het werk moet. Als je het wel kan bepalen, is het het beste om 2 dagen voor die 12de dag te beginnen tot een paar dagen erna (om de dag).
Heel veel succes.

Liefs Dian

PS. Dit is moeilijker gezegt dan gedaan, maar probeer er niet TE mee bezig te zijn. Dit werkt vaak ave-rechts
 
Ik heb een zoon van drie rondlopen ( die heel erg welkom was) maar in de maand dat hij verwekt is hebben mijn man en ik het zeker 7 dagen voor en 7 dagen na de verwachte eisprong NIET gedaan dus in totaal 14 dagen . Toch was ik hartstikke zwanger. Bij de andere twee wilden we bewust zwanger worden en toen duurde net een tijdje.
m.a.w. laat je niet zo leiden door iedereen die zegt dat je alleen in het midden van je cyclus vruchtbaar zou zijn.
 
als je zeker wilt weten waneer het moment daar is koop dan gewooon een ovulatie test bij de drogist.
dit heb ik ook gedaan(is wel een klein beetje prijzig) en was gelijk na de eerste keer die test gedaan te hebben zwanger.
voor die tijd ben ik ook steeds aan het rekenen geslagen bijna anderhalf jaar lang en dat ging steeds mis.
met de ovulatie ging het dus gelijk goed .
volgende keer weet ik het beter en ga hier mee eerder aan de slag.

groetjes ilonka (23 weken)
 
Terug
Bovenaan