Wanneer om de 4 uur een fles?

Hoi,

Het onderwerp zegt het al...Weten jullie wanneer ik onze tweeling om de 4 uur mag gaan voeden? Ze krijgen nu nog om de 3 uur maar vanaf wanneer mogen ze om de 4 uur (ze zijn nu bijna 5 weken!)

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Groetjes Nathalie

Hoi

Mijn tweeling kreeg met 9 weken om de 4 uur, dus ik zit nu op 5 voedingen van 150cc water + 5 schepjes. daarvoor zaten ze op 6 voedingen van 120cc. Toen ze 9 weken waren wogen ze 5 kilo en zei de kinderarts dat ze om de 4 uur mochten. Het licht er denk ik ook aan of ze nog een nachtvoeding krijgen.

Hoe gaat het verder met jullie? al gewend?
Hier is het een drukte maar weet nu al niet meer beter.

Groetjes twinmama

Hai, kom ff inbreken, ik lees altijd alle forums mee ;)

Je kindjes gaan vanzelf minderen en om de 4 uur vragen....bij de 1 is dat na een paar weekjes maar bij ons op het forum (maart 2010) zijn er nog steeds kindjes die om de 3 uur komen! Het is maar net hoeveel ze in 1x opkrijgen en hoeveel ze nodig hebben! Zolang ze alleen melk (fles of bv) krijgen, krijgen ze nooit teveel, als het totaal op 1 dag maar niet meer is dan 1 liter!
Jouw instinct en jouw kindjes, daar moet je op vertrouwen!!!!!!!

Succes!

Liefssss

Hai Nathalie,

Maes en Isa krijgen eigenlijk vanaf de 2e week al om de 4 uur een voeding, dus 6 voedingen per dag van 120 cc per keer. In principe krijgt er hier eentje de fles en de ander de borst. Bij de borst weet je natuurlijk nooit precies wat er in gaat, maar bij beide komen ze 4 uur later weer, dus ik vermoed dat het ongeveer even veel is.
Het ritme hier is als volgt:
04:00 uur
08:00 uur
12:00 uur
16:00 uur
20:00 uur
0:00 uur
Ben nu de bv aan het afbouwen overigens!

Als je je baby's wakker moet maken voor de fles, zou ik eens proberen om dat niet te doen en te wachten tot ze zelf komen. Worden ze nu echt om de 3 uur wakker voor voeding, dan zijn ze nog niet toe aan 6 voedingen per dag!

hoi,
hier geef ik bv en hij komt ook nog s nachts maar dus echt om de 3 uur ik was eigenlijk ook wel benieuwd en kon het me ook al niet herinneren van mn eerste. maar volgens mij regelt dit zichzelf ja.
ik heb al wel een paar keer gehad dat hij om de 4 uur wou of dat hij echt 6 uur achter elkaar door sliep (dat laatste is 2 keer gebeurt) ik denk dat je ze moet laten slapen en als ze wakker worden en gaan zoeken ze dan wat geven.. hier is nog niet echt een ritme soms komt hij nog weer tussendoor zodat ik niet elke dag op een vast ritme kan rekenen wanneer hij komt.. soms gooit hij dat weer om.. 7, 10 ,1,4,7,10,1,4 uur maar ook wel om 6,9,12,3,6,9,12,3 uur. dus dat varieert elke dag weer bij mij:D ook wel gezellig:p haha..
denken jullie er al aan om te gaan kolven trouwens?? lijkt mij wel lekker kan ik eens een avondje weg.. lijkt me heerlijk.

Liefs, Christien

Hai Christien,
Ik ben al aan het afbouwen, want ik vind het erg vermoeiend en onpraktisch om (overdag) 1 baby met fles en de ander met borst te voeden. En na 5 weken iedere dag hulp over de vloer, ben ik er ook aan toe om het alleen te doen..
Laatst hadden we een feestje en toen zijn we tussen de voedingen in gegaan, was prima, want veel langer had ik het toch niet volgehouden ;-))
Het was in elk geval inderdaad heerlijk om even weg te zijn en gewoon weer even Myrte ipv de mama van....

dat is zo verschillend per kind...

onze bjorn zat in de kraamweek al om de 4 uur!!!!!
om de 3 uur dronk hij gewoon niet.
om de 4 uur doet hij het prima.
maar we moesten ook wel meteen zijn voeding ophogen dan.
hij zat namelijk eind vd kraamweek al op 120cc (maar dat komt ook door zn gewicht dat ie al zoveel voeding krijgt)

kort berichtje want ik ben ondertussen beide kindjes aan het voeden!

hier mogen ze per voeding nog maar 80cc ivm gewicht....wat mogen die van jullie al veel! ik geef ze stiekem al meer, maar dan zit ik nog lang niet op wat jullie geven!!

MISSCHIEN doe ik alles wel teveel volgens het boekje?! Ik moet zo naar het bureau, zal het daar wel eens vragen!

Terug
Bovenaan