Wanneer omrollen?

Hallo moeders.

Mijn dochter is bijna 5 maanden en rolt nog niet. Is dit normaal? Ze doet ook nog niet echt pogingen en op haar buik liggen vindt ze helemaal niet leuk. Wel ligt ze de hele dag te kletsen en pakt ze heel bewust met 2 handjes.
Wie heeft er tips?
 
Hoi mama van A

Geen zorgen. Mijn dochter was 5 maanden toen ze ging proberen om om te rollen, met 5,5 maand lukte het.
Je zou het kunnen stimuleren door iedere keer een speeltje van de ene kant naar de andere kant neer te leggen. Dat hielp bij mijn dochter (ze kon omrollen, maar toen deed ze het niet zo vaak, omdat ze het wel goed vond om op haar rug te liggen). Als ze eenmaal door hebben dat ze op die manier makkelijker bij bijvoorbeeld hun speelgoed kunnen komen, rollen ze ook eerder.

Succes,

Marieke
 
Hoi,

mijn dochtertje rolde pas echt om met 7 maanden, maar met 11 maanden liep ze al.
Het is dus niet erg, maar je kan het een beetje stimuleren. De een is er sneller mee dan de ander. En dat geldt voor meer dingen.

toedels wen
 
Hoi mama,

Mijn zoon liet zien dat hij zich kon omrollen toen hij een maand of vijf was. Dat was eenmalig; daarna heeft hij ermee gewacht tot hij een maand of zeven was. toen kreeg hij in de gaten dat het best leuk was en vanaf toen bleef hij aan de gang. Met acht maanden kroop hij.

Maak je maar geen zorgen; elk kind heeft zijn eigen tempo en vergeet niet dat er ook gewoon luie kindjes zijn. Wij willen helaas zo snel zo veel van ze... Het komt wel goed hoor. Let maar op: over een tijdje ben je helemaal vergeten dat je kindje zolang wachtte met omrollen omdat het dan ineens allemaal zo hard gaat!

Sterkte ermee!

Groetjes Delena
 
iedere baby zijn eigen tempo..
mijn dochtertje draaide al om van 2 kanten toen ze 3 maanden is ze is nu 5 mnd en 1 week en probeert al zelf te zitten als ze zichzelf optrekt  naar zit blijft ze ook al wat langer zelf zitten en valt uiteindelijk om..
ze is nu ook aan het tijgeren..
dus ze is een vlotte bij 9maand.com kun je lezen over de ontwikkelingen per maand!
Maar het boek oei ik groei geeft de sprongetjes zoals ze die maken goed weer..
en ze noemen een winkel met eigenschappen en de ene keer kiest ze dit en de andere keer weer iets anders..
misschien brabbelt ze al wat   vlotter en is ze daar erg mee bezig..alles op zijn tijd..
 


hoi



onze zoon is bijna zes maanden

hij rolt wel naar rechts en dan weer terug op ze rug en dan

naar links maar niet   naar ze buikrollen   en draait alle kanten op

ik heb zo iets ineens rolt hij   wel naar ze buik



groetjes



 
hoi
mijn dochtertje is 6 maanden maar doet geen pogingen om om te draaien. Op haar rugje kan zo ook alles en als het niet lukt begint ze gewoon te huilen (beetje makkelijk aangelegd denken we) Op haar buikje vind ze wel leuk, maar terug rollen ho maar, verder spuugt ze ook veel als ze op haar buikje ligt. Ze is 3 weken te vroeg geboren dus dat omrollen zal heus vanzelf wel komen.
groetjes
 
Terug
Bovenaan