Wanneer onder de dekens slapen?

Wie herkent dit?
Onze zoon van morgen (jippie!) 1 jaar slaapt nooit onder de dekens. Hij ligt altijd helemaal bovenin zijn bedje (hoezo kort opmaken?) of op de dekens met zijn hoofd aan het voeteneinde. Hij ligt al vanaf heel vroeg in een slaapzak omdat hij anders gewoon te koud wordt 's nachts. Wie herkent dit en vanaf wanneer bleef jouw/jullie kindje onder de dekens liggen? Dekentje over hem heen leggen als hij slaapt helpt even maar hij is heel bewegelijk in bed dus voor de ochtend ligt hij er weer bovenop.

Groetjes Patricia
mama van Justin
 
Hoi Patricia,
Wat grappig om te lezen zeg! Onze zoon (bijna 1 jaar) slaapt overdag zonder dekens, het is dan warm genoeg in huis. 's avonds laat ik hem eerst in slaap vallen en dek hem daarna pas toe. Volgens mij ligt hij na een paar uurtjes alweer bovenin het bedje want dat hoor je aan het gebonk met zijn hoofdje.
Ook onze kleine man ligt graag met zijn hoofd op de dekens, als kussentje.
Ik ga, als het echt kouder wordt, een winterslaapzak aandoen. Hij slaapt zowiezo met sokjes aan. Als zijn voetjes koud zijn wordt de rest ook koud. Niks aan te doen dus. Een lekkere warme pyama, sokjes en een dikke slaapzak lijken mij ruim voldoende!
 
Mijn dochtertje slaapt nooit onder een deken (9 maand) Ze woelt alle kanten op, overdag heb ik een zomerslaapzakje en s'nachts een winterslaapzakje. Ze heeft het echt niet te koud. Mijn zoontje sliep ook altijd zonder deken, nu (2,5) slaapt hij wel onder een deken, maar nog altijd ligt hij helemaal bovenin zijn bedje, wel dek ik hem helemaal toe.
Als je denkt dat je zoontje het te koud heeft, zet je de verwarming toch aan? Ik zet de verwarming s'nachts op 18 graden en dat is echt warm genoeg.
 
Ik vouw het slaapzakje dat iets te groot is onder het matras, daar overheen trek ik het dekentje srak en vouw dat aan beide kanten weer onder het matras, n'est pas de problem!gr!
 
Wij hebben precies hetzelfde met onze zoon van nu bijna 13 maanden. Hij slaapt ook nooit onder zijn dekentjes. Hij ligt ook meestal erboven of op de dekentjes. Al vroeg deden wij hem in een goed passende slaapzak. Hij draagt ook sokjes en een pyama met broek. Koud heeft hij het nooit.
 
Terug
Bovenaan