Wanneer ongesteld na miskraam

Hallo allemaal,<br />Wie kan mij vertellen wanneer ik moet tellen tot mijn ongesteldheid?<br />Ik heb zo’n 4 weken geleden een miskraam gehad na een zwangerschap van ongeveer 5,5 week. Op 23 oktober is het begonnen met licht bloedverlies. Op 25 okt inwendige echo gehad en baarmoeder was helemaal leeg, had alleen nog verdikt slijmvlies. Diezelfde dag bloed geprikt om te kijken hoe hoog mijn HCG was. Dit was 247, donderdag weer bloed geprikt en HCG was 42. Op 28 oktober geen bloedverlies meer gehad. Maar vanaf wanneer moet ik nu gaan tellen om te berekenen wanneer ik weer ongesteld wordt? Eerste dag van de bloeding of de laatste dag?<br />Groetjes Linda<br />
 
Het is heel moeilijk om te voorspellen wanneer je weer een menstruatie krijgt na een miskraam, al is het meestal 4-8 weken na de miskraam, er vanuitgaande dat er geen restweefsel zit (je schone echo is een goed teken, maar helaas geen 100% garantie dat er echt niets meer zit). Het ligt echt heel erg aan hoe lang jouw lijf nodig heeft om ervan te herstellen. Ik neem aan dat je met donderdag bedoelt donderdag 28 oktober bloedgeprikt? Dan is je hcg gelukkig wel mooi snel gedaald, mij vertelden ze bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap (de enige van mijn misgelopen zwangerschappen waarbij ze bij mij hcg metingen hebben gedaan) dat je lijf vanaf hcg
 
Mijn baarmoeder was al mooi schoon op 25 okt. Daarom ook geen controle echo meer nodig gehad. Ik wil weer meteen zwanger worden dus hoop dat ik niet ongesteld wordt. Maar wil ook een beetje voorbereid zijn, niet dat ik plots heftig ongesteld ben op mijn werk. Ieder lichaam is anders natuurlijk en ik weet ook niet of ik weer zoals gewoonlijk van te voren dezelfde menstruatie klachten krijg. Maar ik vermoed zelf dat ik pas moet gaan tellen op de dag dat het HCG volledig uit mijn lijf was.
 
Precies een maand nadat bij mij de miskraam werd geconstateerd, werd ik weer ongesteld. Was net een week klaar met de bloeding van de miskraam.
Deze menstruatie was niet heftiger dan anders waar ik wel voor gewaarschuwd was. Het is helaas dus allemaal niet te voorspellen.
 
Ik heb hier laatst ook een topic over geopend (en ook op een ander forum) en kreeg terug dat je de eerste dag van de miskraam kunt rekenen als cyclus dag 1. Maar je weet het natuurlijk nooit en eigenlijk kun je alleen afwachten. Idd wel slim om een test te doen, zodat je zeker weet dat ie negatief is. Ik heb 5 okt een vroege miskraam gehad (4wk) en was ook aan het wachten op mijn menstruatie. Ik dacht dat het gewoon lang duurde, maar ben me op een gegeven moment puur voor de zekerheid maar eens gaan testen en jahoor: zwanger! Nu weet ik dus niet precies hoe lang (maandag eerste echo) maar het kan dus zeker gelijk weer raak zijn!
 
Ze zeggen inderdaad dat je voor een nieuwe cyclus kan rekenen vanaf de eerste dag dat je miskraam begonnen was,  maar het helemaal afhankelijk van wanneer je lichaam t weer goed oppakt...
Ikzelf heb eind okt een vroege miskraam gehad, tweede dag van de bloeding alweer een negatieve zwangerschapstest, maar tot nu toe nog geen positieve ovulatietest, dus ik ben ook heel erg aan t afwachten hoe mn lichaam zich herstelt.
 
Hier 5 nov miskraam gehad daarvoor 1 week alleen maar bloedverlies paar uur na de medicatie 18 nov echo gehad mijn slijmvlies was nog dik en er zat nog wat restjes vd miskraam maar het vruchtje was er uit verder waren er nog geen eitjes die weer groeide ik was met ovulatietesten begonnen daar moet ik mee wachten 2 week om er geen eitjes waren was dat zonde maar denk dat ik dat morgen of woensdag even weer
doe ik moest nu wachten op mijn menstruatie maar dat kon 4tot 6 week duren zeiden ze hopelijk komt het eerder

 
Terug
Bovenaan