wanneer ongeveer oproep kleuterbureau en wat gebeurt er dan?

Hoi!
Mijn zoontje wordt 13 oktober 2 jaar. Ik zal binnenkort wel een oproep krijgen, weet niet wanneer.
Mijn vraag is, wat doen ze daar met je kind, behalve meten en wegen?
 
hier een controle met 2 jr. en 3 maanden.

Geen bijzondere dingen, gewoon algehele controle van ontwikkeling. Taalontwikkeling, toren bouwen, voetballen, van dat soort dingen. En je kan natuurlijk vragen stellen.

Groeten, Joke.
 
Kleuterbureau???? Nooit van gehoord! Is dat een vervolg op het consutatiebureau? Hier loopt het consutatiebureau gewoon tot 4 jaar, daarna gaat je kind naar de schoolarts.
 
Grappig dat verschil. Hier gaat je kindje al met ong 14 mnd voor het eerst naar het Peuter/Kleuterbureau. Ik vind er niet echt veel verschil inzitten met het gewone bureau. Alleen naarmate ze ouder worden word er naar andere dingen gekeken. Moeten ze aanwijzen op een popje waar de ogen neus en mond zitten. En een torentje bouwen met blokjes en letten ze op de spraak. Verder vind ik het eigenlijk (eerlijk gezegd) net zon tijdverspilling als het cb.
 
Hallo
wij kregen een uitnodiging net voordat ons mannetje 2 jaar werd.
Naast het wegen en meten kregen we wat vragen over de speen, drinken uit beker, keek de arts naar zijn voetjes etc. daarnaast wat bewegingsoefeningen en was er ruimte om wat te vragen. in tegenstelling tot de vorige schrijfster vind ik het wel zinvol. Ik ben dan wel moeder maar geen medicus, en zie ook niet als er eventueel wat zou kunnen zijn.
Ik vraag me dan ook af waarom je naar het bureau gaat als je tijdsverspilling vind. Het is toch geen verplichting om er heen te gaan?
Groetjes Jeanette
 
Nee ik ben zeker ook geen medicus, maar helaas is het zo dat ik bij de werkzame personen bij het cb hier niet echt een vertrouwd gevoel krijg. Net of ze niet weten waar ze het over hebben. Erg jammer. Ik ben er nog niet naar toe gegaan en terug gekomen met het idee dat het nut heeft en ze echt professioneel bezig zijn met naar het kind te kijken.Eb over goed eadviezen maar te zwijgen, helaas leveren ze veel commentaar over bijv.het gewicht van mijn kind (te licht) maar vraag je  wat te doen, word je niks wijzer.  Misschien wel een goed idee om niet meer te gaan, scheelt veel tijd en frustraties. eens uitzoeken hoe dit zit als je niet meer gaat.
 
Hoi,
Jammer dat jij deze ervaringen hebt, hier dus het tegenover gestelde.
Ik heb altijd begrepen dat het cb niet verplicht is en de entingen kun je toch gewoon laten zetten. Doen ze dat niet daar dan kan dat bij de huisarts op GGD(geloof ik).
Ik wens je succes en hoop dat je een oplossing vind.
 
 
Terug
Bovenaan