Wanneer ONGI ná curretage???

Hoi!

Ik vraag me af hoelang het kán duren wanneer je ongi wordt na een curretage?

Ik heb 9 weken geleden een curretage gehad, en mij werd verteld dat gemiddeld een menstruatie dan 4-6 weken op zich zou laten wachten.

Iemand anders vertelde mij weer dat het gemiddeld 8-10 weken zou duren.

Nou weet ik wel dat gemiddeld een ruim begrip is, maar ik vond mezelf altijd héél erg gemiddeld haha, maar deze keer dus niet....

Afgelopen dinsdag had ik minimaal bloedverlies (enkele druppels), maar ik dacht dat het m'n ongi was. Was eigenlijk al blij, want dan had ik weer zekerheid en zou ik aan een nieuwe ronde kunnen beginnen.
Maarrr...bij die enkele drupjes bleef het!!!

Ik weiger me wéér over te geven aan dagdromen over misschien nu stiekum al zwanger zijn. Heb al verschillende testen gedaan, allemaal negatief.
Dus moet ik gewoon geloven dat het bij mij wat langer duurt dan "gemiddeld".

O, enne... wanneer ga je eigenlijk na een huisarts ofzo, als de menstruatie nou eens niet vanzelf op gang komt??? Hoelang wacht je?

Groetjes, Jaine

Hoi,

Ik wil je zeker niet ontmoedigen maar het kan wel eens lang duren. Ik ben half december gecureteerd en ben 6 weken geleden voor de 1ste keer ongesteld geworden.
Groetjes

Jee, dan heeft er bij jou ook veel tijd tussen gezeten. Wat moet dat moeilijk zijn geweest om zo lang te wachten.
Had  het eigenlijk  een oorzaak, of niet?

Ik wens jou in elk geval veel sterkte met een "nieuwe poging".

Groetjes, Jaine

Hoi Jaine,

Kan me zo goed voorstellen hoe je je op dit moet voelen.
Inmiddels is het bij mij alweer zeven weken en  drie dagen geleden dat ik gecurreteerd ben. De miskraam heb ik inmiddels een plekje kunnen geven, maar het feit dat ik NOG STEEDS NIET ongesteld ben geworden vreet aan me. Zwanger kan ik niet zijn (geen onbeschermde gemeenschap gehad) dus moet er iets anders aan de hand zijn.
Ben gewoon zo bang dat mijn hele ritme aan gort is, en wellicht dat er gewoon geen eisprong meer is. Heb inmiddels met mijzelf afgesproken dat als ik volgende week vrijdag (dat is dan acht weken, twee  maandstonden)  nog niet ongi ben, dat ik dan de gynaecoloog bel en zeg dat ik erop sta dat ik langs kan komen. Wellicht kunnen ze met een inwendige echo (ik heb geen echo gehad na curretage) zien of het baarmoederslijm zich wel opbouwt, of kunnen ze een eisprong opwekken ofzo.

Groetjes,
Janneke

Hoi Janneke,

Eigenlijk zit je dus in hetzelfde schuitje.
Je omschrijft ook precies hoe ik me voel.
Ik word er onzeker van, ga dingen in m'n hoofd halen, en vooral: ik ben er veel te veel mee bezig.

Ook ik had het op zich best snel een plekje gegeven, maar nu anderen om me heen beginnen uit te dijen (de vrouwen die ongeveer tegelijk zwanger waren met mij), heb ik het er stiekum toch weer moeilijk mee. Hoe idioot ik het ook van mezelf vind...

Ik heb nog wel een nacontrole gehad, maar dat was alleen een gesprek. Daarin werd verteld dat "alles" goed verwijderd was, meer niet.

Bedankt voor je berichtje, want het steunt me in m'n idee om morgen de verloskundige eens te bellen. Kijken wat die er van zeggen.

Hopelijk word jij ook snel iets wijzer. Dit niemandsland is gekmakend. Heel veel sterkte!!!

Groetjes, Jaine

ha,

ja vreselijk moeilijk he dat lange wachten op de ongesteldheid. mijn currettage is nu bijna 8 weken geleden en ook nog niets.
wordt je zo onzeker van.
je wilt zo graag doorgaan.
opnieuw beginnen.
maar zolang het nog niet gewoon is kun je niet verder.
mijn gyn zei na 10 weken langs komen en dan aan wat medicijnen om een eisprong op te wekken.
maar het was bij mij al een hercurrettage, want na 1e cur bleef ik vloeien. 6 weken. en dat schiet niet op, dus inwendige echo, en toen zagen ze dat niet alles weg was. dus toen wederom cur. dus bij elkaar al 14 weken bezig.
echt lang.
ik ben dus bang dat t gewoon allemaal overhoop ligt na 2 currettages na elkaar.

groetjes

Oei, dat klinkt nogal heftig allemaal, een hercurretage.
Ik hoop dat je gyn je snel verder kan helpen, want dit wachten...pff...

Kijk, dat je een miskraam hebt is één, maar je wil zo graag verder. En dat kan pas als er een eisprong is. Dit wachten maakt me zó onzeker.

Ik wilde vandaag mijn VK bellen, maar ik voel vandaag allemaal buikkrampen, of ik ongesteld moet worden. Er is nog niks te zien, maar ik wacht dit even een paar dagen af.
Komt er niets, dan ga ik alsnog de VK bellen.

Ik vind het wel heel erg fijn om hier ervaringen uit te wisselen, dus dankjewel voor je reactie!

Groetjes, Jaine

Terug
Bovenaan