wanneer ook alweer de verloskundige bellen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben Lina en 29 jaar. Ik heb al een dochter van bijna 3. Vanochtend had ik een positieve zwangerschapstest!!! Ben helemaal blij. Maar wanneer kan je ook alweer de verloskundige bellen? Ik weet het niet meer zo goed van de eerste, bij 7 0f 8 weken toch? En dan krijg je bij 12 weken een echo?

Vind het allemaal weer erg spannend, zeker tot week 12 i.v.m. de kans op een miskraam. Je leest het zoveel. Heb het zelf gelukkig nog nooit gehad. Hadden jullie dat ook dat je daar veel aan dacht?

Liefs, Lina.

Hoi Lina,

Van Harte Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Ik heb mijn verloskundige eigenlijk meteen gebeld toen ik het wist. Zij plannen dan je eerste afspraak meteen in. Bij mij  hebben ze  de eerste echo  toen bij 9 weken ingepland. Ik ben voor het eerst zwanger en had dus heel veel vragen (nog steeds trouwens )   en daar kon ik al vóór de eerste afspraak bij hen voor terecht. Dit is jouw 2e kindje maar wellicht heb je nu ook weer vragen en onzekerheden... ieder zwangerschap is toch anders.

Ik maakte me ook wel heel veel zorgen de 1e 3 maanden over een miskraam. Ik was ervan overtuigd dat het bij mij niet goed zou gaan (geen idee waarom). Bij 6 weken had ik ook flink wat bloedverlies en de verloskundige heeft meteen een tussentijdse echo ingepland om te kijken of de zwangerschap nog intact was. Dat was het gelukkig dus wel...

Enfin, een lang verhaal maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik het heel fijn vond om meteen bij de verlosk. ingeschreven te staan zodat ik ook zonder problemen meteen kon bellen en bij haar terecht kon toen ik vragen/zorgen had. Dus waarom zou je wachten...?

Groetjes
Casey

quote: Lina77 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-05-2007 13:37:09'));

Hallo,

Ik ben Lina en 29 jaar. Ik heb al een dochter van bijna 3. Vanochtend had ik een positieve zwangerschapstest!!! Ben helemaal blij. Maar wanneer kan je ook alweer de verloskundige bellen? Ik weet het niet meer zo goed van de eerste, bij 7 0f 8 weken toch? En dan krijg je bij 12 weken een echo?

Vind het allemaal weer erg spannend, zeker tot week 12 i.v.m. de kans op een miskraam. Je leest het zoveel. Heb het zelf gelukkig nog nooit gehad. Hadden jullie dat ook dat je daar veel aan dacht?

Liefs, Lina.

Hoi Lina,

Allereerst van harte gefeliciteerd!! Ik heb de verloskundige met 6 weken gebeld, en kon met 9 weken voor de eerste keer langs komen. Ik heb met 10 weken en 5 dagen de eerste echo gehad (was toen 9 weken en 4 dagen volgens meting).
Ik heb zelf 1 keer een hele vroege miskraamgehad, maar toch bij deze zwangerschap (was meteen de volgende ronde al weer raak) me niet druk gemaakt. Ik heb van die eerste miskraam ook geen slechte herinneringen, misschien ook omdat het bij ons de 1e keer al meteen raak was?

groetjes Mariska
inmiddels 5 dagen overtijd

Terug
Bovenaan