wanneer op de buik slapen?

Hoi meiden. Ja de vraag zegt het al. Vanaf wanneer mag Teun op zijn buikje gaan slapen? Ik leg hem vaak op zijn buikje in de box en dat vind hij heel fijn (wij zijn ook allebei buikslapers) hij is dan super rustig en ik moet hem vaak voor de laatste voeding wakker maken. Zodra ik hem op zijn rug leg wordt hij onrustig. Teun is nu ruim 8 weken en draait zijn hoofdje zelf al redelijk goed om. Wie heeft er nog meer buikslapers?
Groetjes Mikkie.

Hoi Mikkie, ik weet dat het niet zo verstandig is, maar Thijs slaapt al vanaf de tweede week op zijn buik. Heb ik bij de oudste 2 ook gedaan, en wij zijn ook buikslapers. Ze raden het niet aan op deze leeftijd, maar ik volg mijn gevoel hierin, als je er zelf geen vertrouwen in hebt, moet je het gewoon niet doen. We deden hem eerst in bed op de buik, en als wij naar bed gingen, kreeg hij zijn laatste voeding, en dan ging hij op de zij, of op de rug. Met de tijd sliep hij door, dus ook op zijn buik. Het ging eigenlijk vanzelf. Groetjes en veel succes WEndy

grappig om dat verschil te lezen, mijn dochterje haat het om op haar buik te liggen.
Ik leg haar wel regelmatig op haar buik om haar nekspieren te trainen, maar ze gaat binnen 3 minuten huilen!
groeten ELke

Hoi Mikkie,
Ik heb mijn ventje in de box ook regelmatig op de buik liggen; merk dat hij dat veel fijner vind. En dan valt hij ook vaak wel in slaap. Onze Teun (zou het aan de naam liggen?) is nu 7 weken oud. Ik weet dat het CB het afraad; maar van de andere kant toen wij zo klein waren mochten we alleen maar op de buik slapen.
In zijn wieg durf ik het niet aan; dus daar leg ik hem wel altijd op de rug. Ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen. En ik ben er van overtuigd dat als je kindje gezond is hij niet zomaar zijn neus in het matras stopt maar zelf zijn neus vrij legt. Dat doen ze immers ook als je ze zelf voed en zijn neus zit te dicht op je borst.
Groetjes Wendy

mijn oudste sliep met 4 weken ook op de buik. Wij zijn beide geen buikslapers, maar ik merkte dat hij het heerlijk vond en veel langer doorsliep. mijn man vond het doodeng. ik heb toen de babyfoon vlakbij zijn hoofdje gelegd en de ontvanger naast mijn bed. Zo kon ik hem rustig horen ademen en als hij benauwd zou worden hoorde je dat ook direct. Hij is nu 2 en slaapt nog steeds op de buik. Mijn dochter van 8 weken ou is een echte rugslaper. Grappig he, dat verschil in kids.
Groetjes lineke

Terug
Bovenaan