wanneer op de buik?

Hallo

Weet iemand van jullie vanaf wanneer een baby veilig op de buik mag slapen? Mijn zoon slaapt slecht overdag en 's nachts slaapt hij heel onrustig (hij slaapt wel, maar ik dan niet...). Nou werd hij net heel onrustig en jengelig wakker. Ik dus snel plassen en handen wassen, want meestal is het dan tijd voor de voeding. Maar hij was ineens muisstil! Ik ben later gaan kijken hoe het was, want dit gebeurt meestal niet. En nou is hij zelf van zij naar buik gedraaid. Hij lig prinsheerlijk met zijn beentjes opgetrokken te slapen. Maar volgens mij is dit bij jonge kindjes nog niet echt veilig, toch?
Loek is nu bijna 7 weken.

Wie weet dit?

Nee, het wordt niet aangeraden om ze nu al op hun buik te laten slapen. Het advies is op de rug. (ook niet op de zij omdat ze dan zelf omdraaien). Ik liet mijn kindjes op de buik slapen op het moment dat ze in bed, in slaapzak en ondergestopt, zelf op hun buik gingen draaien. Ik weet niet meer precies hoe oud ze toen waren maar ergens tussen de 6 en 12 maanden. Ze zijn dan ook een stuk sterker in de nek.
Het advies voor wiegendood is nog langer op de rug laten slapen maar ik vind het niet werken om ze steeds te moeten terugdraaien als ze zelf op hun buik gaan liggen.

Judiht

Terug
Bovenaan