wanneer op zijn vroegst een hartje zien kloppen?? (graag jullie ervaring!)

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

op verzoek van de Gyn mag ik volgende week een termijnecho laten maken!! joepie!!
natuurlijk ben ik ongerust en loop ik de hele tijd te denken: als het maar goed is, als het maar goed is!!!

omdat ik volgende week pas 6 weken ben (denk ik dus) zal het er om spannen of er al een hart-actie te zien is..

nu vroeg ik me af...... heben jullie ook vroege echo's gehad en al een hartje kunnen zien??

ik ben bang voor de zin:"we zien alleen een leeg vruchtzakje"....
ik graag van jullie!!

snoopy

Hoi Snoopy !

Spannend he !
Ik moet morgen om 16.30 mijn eerste echo laten maken om te bepalen hoe ver ik ben :$ Ik heb namelijk vorige keer hoogstwaarschijnlijk een innestelingsbloeding gehad en ik dacht dat ik gewoon licht ongesteld was omdat ik dat zo wel vaker heb.
Ik ben wel heel bang voor slecht nieuws en hoop maar dat alles goed is.
Leeg vruchtzakje wil ik liever ook niet aan denken :S

Nou erg veel succes en laat nog iets weten !!

(K) Esther

hoi snoopy

Ik heb met 7 weken een inwendige echo gehad en toen konden net een boontje zien waar je het hartje zag kloppen,het vruchtje was maar 7 mm groot en dan nog kon je het hartje zien maar niet horen.Inwendig doet niet zon pijn hoor wil ik erbij zeggen.trek een rok aan dat is makkelijker. succes groetjes wendy

Hoi Snoopy,

Ik heb destijds zelf een echo laten maken om te kijken of ik daadwerkelijk weer zwanger was (ben na een curretage meteen weer zwanger geworden). Toen bleek ik ongeveer 4 weken op weg te zijn. Toen zag je alleen een zwart stipje! Niet veel dus.

De echoscopiste zei toen dat we de termijnecho in het Diagnostisch Centrum moesten plannen als ik 6 weken zou zijn omdat je dan hartactie kan zien. Dat is dus de meest vroege termijn waarop je het kunt zien.

Toen wij uiteindelijk die termijnecho hadden, schatte ze mij op 7 weken en 4 dagen. Toen zag je een wormpje met daadwerkelijk een hartje! Heel grappig om te zien!

Dus het zal er bij jou om hangen. Maar ook al zien ze geen hartje, dan kunnen ze denk ik al wel zien of de ontwikkeling van het vruchtje goed gaat. Dat zag ze bij mij immers al bij 4 weken. Zij keek bij mij of het vruchtje goed rond was en zo. Ik heb hiervoor zo'n leeg vruchtzakje gehad waar jij het over hebt. Die was toen niet mooi rond maar helemaal gehavend. Dat is dus een groot verschil.

Heel veel succes en plezier volgende week!

Groetjes,
Maike

Bij beide zwangerschappen met 8 weken via een inwendige echo het hartje zien kloppen.

Hoi,
met 6 weken zwangerschap begint de hartactie met 7 weken moet deze middels een inwendige echo te zien zijn.

Ik heb zelf bij 3 van mijn 5 zwangerschappen met 6.1 week hartactie gezien.

succes yvonne

Terug
Bovenaan