Wanneer over naar de autostoel?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb even een vraagje. Vanaf wanneer mag een kindje niet meer in de maxi cosi? En moet ze dus over naar de autostoel?

Groetjes van Simone

Hoi Simone,

Met 10 maanden of 9 kilo gaan ze naar de autostoel

groetjes Linda

mmmm, Eline is al ruim 1. Maar ze weegt nog net geen 10 kilo. Maar ik zal toch het autostoeltje maar gaan installeren in de auto.... Dank je wel voor je snelle reactie.

Hoi

Maar ze mogen wel langer in de maxi-cosi.
Wat Linda zegt zijn de minimale maten voor het autostoeltje.
Maar volgens mij mogen ze tot een kilo of 12 of als ze met hun bol boven het stoeltje uitsteken in de maxi-cosi.Kijk voor het precieze gewicht maar even de gebruiksaanwijzing na,want die weet ik niet zeker.
Joyce is alweer 16 maanden,maar nogal klein en licht,en als ik haar met een andere auto mee laat gaan dan onze eigen dan gaat ze nog wel in de maxi-cosi.Deze is een stuk makkelijker even over te zetten in een andere auto.

Groetjes Jessica

Hoihoi,

Het allerbelangrijkst is inderdaad dat het hoofd nog helemaal in de stoel zit. Daar mag niets overheensteken. Dan kunnen ze ondanks gewicht nog wel in de Maxi Cosi. De voeten mogen wel uitsteken

groetjes Linda

Hoi!

Tara stapte een paar dagen voordat ze 9 maanden zou worden, over van de maxi cosi naar de autostoel (Maxi Cosi Tobi). Ze woog toen ca. 7850 gram en was ca. 68 cm lang. Haar hoofd stak niet zozeer aan de bovenkant van de maxi cosi eruit, maar haar voeten zaten niet lekker meer tegen de rugleuning van de achterbanken aan. Die zaten telkens een beetje krom, vandaar dat we waren overgestapt.

Groetjes,
Shivana

Hoi,

Stijn ging met achteneenhalve maand over naar de gewone autostoel. Dit omdat hij rechtop kon zitten (met gemak een half uur) en het niet leuk vond in de maxicosi. De eerste keren deden we de stoel nog wel in de ligstand. We gebruiken de stoel weinig omdat we zelf geen auto hebben, maar willen als het nodig is wel dat hij veilig vervoert kan worden.

Groetjes van marloes

Hoi,

Hier ging onze kleine vent ook al met 8,5 maand in de gewone autostoel. De maxicosi vond hij niets aan!! Hij probeerde elke keer te gaan zitten in de maxicosi en viel soms beetje vooroverbuigend in slaap. Dat kan ook niet helemaal veilig zijn, dus zijn we overgestapt naar de autostoel. Hij was toen nog lang geen 9 kilo, want dat is hij nu nog niet eens... Maar hij zat er prima in en vond het geweldig!

Hij kon al wel heel goed zitten vanaf 6 maanden, dat speelt ook wel mee dat we overgestapt zijn.

groetjes.

Terug
Bovenaan