wanneer over naar een groter bed?

A

Anoniem

Guest
het onderwerp zegt het al, wanneer gaan de kleintjes ongeveer over van een babybed naar een groter bed?

Thomas slaapt nu in een (heel mooi) antiek ledikantje, maar deze is niet geheel volgens de veiligheidsnormen. ( te laag en makkelijk overheen te klimmen). Nu willen we voor hem een brandweerwagenbed zelf maken, maar ik twijfel over de maat. Hij heeft nu een bed van 130 bij 65. En ik heb nog een nieuw matras liggen van 190 bij 80.

Eigenlijk wil ik het bed dus 130 bij 65 maken, maar als hij er nog maar een half jaar of een jaar in past is dat ook weer zonde natuurlijk. We maken het wel zo dat hij er als hij groter is er wel zelf uit kan klimmen.

En een tussenmaat wil ik eigenlijk ook niet, want dan moet ik weer een nieuw matras kopen en dat vind ik voor die paar jaar eigenlijk ook zonde van m'n geld.

Dus graag jullie ervaringen en ideeën!

Hoi

Mijn zoon ging met ruim 2 jaar over naar een groot bed. Wij kozen ervoor gelijk een 1 pers. te nemen en geen tussenmaat omdat we het zonde van het geld vonden. Het was trouwens meteen een half hoogslaper, dus wel spannend.

Maar bij oma slapen < logeren > ze af en toe, en zij heeft een juniorbed. Mijn zoon word sept 5 maar past er zeker nog wel in hoor. Ik denk dat ze in zo,n tussenbed tot 5 a 6 jaar passen.

Succes

Groeten Kirsten

Hoi hoi.

Ik heb dat laatst gevraagd in een winkel en zij gaven ook aan vanaf een jaar of 2.

Succes ermee.

Groetjes Jolien

Zowel mijn oudste als de middelste klom uit het ledikant toen ze ongeveer anderhalf waren en diezelfde dag zijn ze in het meegroeibedje gegaan. Deze hebben wij:

En hier kunnen ze heel lang in slapen en ik vind deze ook niet gelijk zo groot als een eenpersoonsbed voor zo'n klein mensje. Deze wordt compleet met matras en bodem geleverd dus dat scheelde behoorlijk. Hier kunnen ze lang in want onze middelste zou er ook nog makkelijk in passen en hij ia al bijna zes.

Groetjes van Marloes

Mijn oudste was 2,5 toen hij een peuterbed kreeg...en alleen maar omdat ik zwanger was van de 2e en het ledikantje nodig had, hij klom er nog niet uit en vond het heerlijk in het ledikant. Nu wordt ie bijna 4 en is nog niet eens halverwege het peuterbed. Nou moet ik erbij zeggen dat hij niet een van de grootste is maar toch...Het peuterbed heb ik bij de prenatal gekocht in de stoere kleur legergroen en nu is hij er helemaal wijs mee.

groetjes Inge

mijn dochter ging met 2.5 over naar een groter meegroeibed, nu is ze 3.5   en het bedje staat nog steeds op de stand 1.30meter. dus ze passen er wel een tijdje in. ik zou alleen wel heel erg oppassen met zelf een bed maken , die veiligheids-/leeftijdsnormen zijn er niet voor niks en evt op marktplaats koop je voor haast niks een goed ledikantje waar jij dan nog makkelijk 1.5jr in kan.

succes

ps bij ikea kan je meegroeimatrassen kopen die je kan verstellen van 1.30/1.70/2meter,   drie maten dus en die zijn   helemaal niet zo duur, ik geloof zo'n 30 euro.

Terug
Bovenaan