Wanneer over naar gewone melk?

Goedemorgen,

Ik ben Yolanda en moeder van Evi, net 1 jaar geworden. Nu ben ik af en toe aan het proberen om gewone melk te geven, maar dat wil ze absoluut nog niet. En ik ga het ook zeker niet opdringen.

Maar ik ben erg benieuwd of er moeders zijn met dezelfde ervaring. En vanaf welke maand is het zo dat ze echt de gewone melk moeten drinken? Want iedereen doet het anders, dus vandaar dit oproepje.

Groetjes Yolanda
 
hoi Yolanda,

Melk is iets wat niet MOET hoor.
Je kan zolang als ze het lekker vind ook nutrilon 3 geven (gewone melk aanbieden.) Er is ook peutermelk (heb ik alleen geen ervaring mee en de meningen zijn er verdeeld over)

Melk (onze koemelk) is zo wie zo niet het gezondste dat je kan drinken. En naar mijn mening kan je best zonder.
Ook kinderen.

Mijn dochtertje (20 maanden ruim)  lust geen melk en ook bijna geen melk producten. Ik denk doordat ze daar nooit mee in aanraking is geweest door haar koemelkallergie. Alleen een danoontje gaat er in. Dat is dan ook het enige zuivel dat ze eet!.
Op het cb en de huisarts vonden dit geen probleem ze krijgt nu via de bv nog wat binnen maar dat is nu nog maar 3 a 4x in de week dat ze dat drinkt. Verder mocht ik haar dan een extra danoontje geven. Maar nodig was het niet.
Heb ook al yogo en chocolade melk geprobeerd maar dat lust ze ook niet. Ze is zelfs niet te foppen met pannekoeken of poffertjes!

Mocht je kind wel kaas lusten en yoghurt of pap dan heeft ze haar hoeveelheid zo binnen enz dan kan dat prima als melk vervanger 300 cc is geloof ik nodig. (ons meisje red dat bij lange na niet maar zou geen probleem vormen.

Verder zou ik het wel aan bieden zeker als je net bent begonnen met geven. Want de smaak is anders en moeten ze ook aan wennen. Misschien een idee om het te geven op verschillende manieren, proberen in een tuit, gewone beker, rietje fles, of het eerst nog warm maken of mengen half flesvoeding half gewone melk.

Groetjes en succes
 
Terug
Bovenaan