wanneer over op 2 flessen?

A

Anoniem

Guest
hey hey,

even een vraag: marly eet sinds een week brood en ik heb haar daarna nog wel een flesje gegeven omdat ze natuurlijk nog niet zo heel veel brood eet.
maar hoeveel brood hoort ze uiteindelijk te eten en wanneer laat je het flesje vervallen?
gisteren heb ik brood gegeven en een (baby) danoontje en wat te drinken en daar deed ze het wel goedop, maar of ik de fles nu al mag laten vallen weet ik niet.
hoe hebben jullie dat gedaan/of doen jullie dat nog steeds?

mejon

Volgens mij is het de bedoeling dat je na het brood gewoon melk blijft geven hoor...of heb ik het mis?
Want als ze ouder zijn ga je toch ook drinken (melk) na of bij het eten geven?

Hier gaat het brood nog niet zo goed dus daar heb ik eigenljk nog niet zo over nagedacht, maar volgens mij kun je gewoon melk blijven geven (evt uit een bekertje)

ja dat dacht ia al wel hoor, maar helemaal zeker was ik niet.
maar is ook niet erg, krijgt ze toch toch gewoon nog lekker haar melk.
fijn dat je zo snel reageerd, haha.

Hoi,

Wij zijn ook begonnen met brood toen Isis 7 maanden was, binnen 2 dagen at ze een hele boterham + beleg, nog een paar dagen later incl. korstjes. Kwartiertje na de boterham krijgt ze een fles 165ml (150ml water + 5 schepjes), die drinkt ze bijna altijd leeg. Volgens mij blijft de melk voorlopig bij de broodmaaltijd (later uit een bekertje),
x Esther

Hoi,

Wij geven haar een half flesje tijdens de broodmaaltijd. We hebben haar gewoon een hele tijd een normale fles aangeboden, maar ze dronk zelden meer dan 100 cc. En als ik het idee heb dat ze daarna nog meer melk wil kan ze dat krijgen hoor! Ik ga niet moeilijk lopen doen om 30 cc meer of minder melk.

Groetjes, KT

Hoi!!

hier ook nog steeds melk erna.... en ze is ondertussen 10 maanden, uiteindelijk ga je die idd vervangen voor melk of iets anders.

schema??? (10 maanden dus... maar het verloop schelt niet zoveel meer denk ik)

8.00 uur fles pap 210+7+nutrix en bambix
12.30 boterham met smeerkaas/smeerworst, of appelstroop, flesje 150+5 (gaat niet op)
17.30 prak (en een paar slokje sap tussendoor) eventueel toetje
19.00 uur fles 180+6+nutrix en bambix (gaat ook niet meer op)

Groetjes Debby mv B'Elanna

marly krijgt nu dus een week brood, maar ze eet nu nog steeds niet zo veel.
mag blij zijn met een halve boterham.
zal vanzelf wel goed komen, maar dan heeft ze de fles ook wel nodig (ze drinkt 'm niet leeg; meestal drinkt ze +/- 100 cc).
ik durf ook niet zo'n grote stukjes te geven omdat ze de 2e x zowat stikte. en nu erg voorzichting.

Terug
Bovenaan