wanneer over op 4 voedingen

Hoi,

Mathijs is vandaag 4 maanden. Nu wil ik eens weten of het al goed is om de de 5e voeding te laten vallen. Hij krijgt al een half potje fruit en groente. Wat zijn jullie ideen hierover.

Groeten Danielle
 
Hoi Daniëlle, als je zoontje wakker gemaakt moet worden voor de laatste voeding, kun je best eens proberen om hem gewoon te laten slapen en de laatste fles te laten vervallen. Je geeft al fruit en groente, dus dat kan best. Gewoon uitproberen. Werkt 't niet dan kun je altijd het flesje weer geven of gewoon wat meer fruit en groente. Tja, ik ben geen deskundige, maar doen wat je gevoel je ingeeft werkt 't beste. Mijn zoontje is 2 1/2 maand en ik zit al op 4 voedingen, 210cc per fles, 't werkt prima en 't kan helemaal geen kwaad, je kindje geeft zelf echt wel aan wat hij nodig heeft
 
Hoi Danielle,

Ik ben het helemaal eens met de vorige mening. Wij zijn best lang doorgegaan met 5 flesvoedingen. Met een maand of 7 a 8 (ik weet het niet meer precies, volgens mij toen het brood echt goed erin ging) zijn we in één keer teruggegaan van 5 naar 3. Die vierde was er met geen mogelijkheid in te stoppen, dus na 2 dagen proberen zijn we daar ook mee gestopt. En ook dat was prima volgens het cb. Wij zijn met de laatste fles gestopt toen hij na de fles ging huilen in plaats van slapen.  Wakker gemaakt worden moest altijd al, maar dat was nooit zo'n probleem.  
Groetjes en succes,
Machteld
 
4 voedingen is best weinig met 4 maanden. Merk je iets aan je kindje dat je dit nu al wil veranderen? Er zijn natuurlijk 'wonderkindjes' die al op 4 voedingen kunnen, maar de meesten hebben nog heel lang een 5e voeding nodig.
Soms gaat het een tijdje goed 4 voedingen, maar dan komen ze toch weer 's nachts en daar zit je nou ook weer niet op te wachten.
Ik zou even met het CB overleggen als ik jou was. Succes!
 
hoi,

Bas is nu 8 weken en 3 dagen en is sinds deze week overgestapt op 4 x 220 cc.
dit gaf hij zelf aan. ik ga hem ook niet de hele tijd wakkermaken voor z'n fles. de laatste is om half 10 en de eerste om 7 uur, half 8. gaat prima. hij slaapt er beter op dan op 5 flessen. (na elf uur pas op bed enzo.. zo'n gedoe)

liefs mirjam 23, mama van bas 8 weken 3 dagen
 
Terug
Bovenaan