Wanneer over op 'gewone' melk?

A

Anoniem

Guest
Misschien is dit al eens ter sprake gekomen, maar ik kan het niet meer terugvinden.
Mijn zoontje is nu 10,5 maanden en hij krijgt nog Friso opvolgmelk 2. Nu hoorde ik laatst dat ze vanaf 10 maanden 'gewone'   melk mogen drinken. Maar ik weet niet of dit klopt.
Is dat dan volle of halfvolle of karnemelk (heb ik ook al eens gehoord).
Weet iemand van jullie hier meer van? Alvast bedankt!

Groetjes, Noor mv een sinds eergisteren kruipende Skip

Ik heb Yoëll 2 weken geleden halfvolle melk gegeven, omdat hij zn flessen niet dronk.
Ik gaf hem uit een stenenbeker (tja net als papa en mama) en dan dronk hij wel.
Sinds vorige week drinkt hij het niet meer, maar weer gewoon zn flessen (rare snuiter is het ook).

Wel geven we hem nog slokjes van ons als we melk drinken.
Ik weet niet f het al mocht, maar hij dronk het en had nergens last van.

Oh ja Yoëll wordt volgende week 9 maanden

Pauline

Hi

Yari krijgt al ff halfvolle melk. Tussen de middag bij het brood krijgt ie een beker. Hij is nu 8,5 maand was  maar ik denk dat ik ermee begon toen ie 7 maanden was. Ik heb het aan de kinderarts gevraagd en die vond t prima. En hij vind t lekker.

Ik denk dat t verstandig is om met halfvolle melk te beginnen want volle melk kan nog wel eens te vet zijn en dan kan het zijn dat ze er uitslag van krijgen ( tip van mijn moeder).

Mijn broer zat vroeger met 3 maanden al aan de halfvolle melk want die wilde de fles niet meer en vroeger had je al die dingen zoals opvolgmelk niet haha.

Succes.

xx Elly

Terug
Bovenaan