Wanneer over op meer voeding+fles overslaan

Hoi!

Ik vroeg mij af wanneer jullie over zijn gegaan op meer voeding en 1 fles minder. Welke fles hebben jullie er toen vanaf gehaald?

Onze dochter krijgt 120cc voeding, maar ik merk dat ze soms behoefte heeft aan meer.
Ze is nu 3,5 maand en weegt 6 kilo. Dat betekent dat ze 900cc per dag mag. Dus +-130 bij 6 flesjes en +-150 bij 6 flesjes.

Wij geven op de volgende tijden een flesje:
-0800
-1100
-1400
-1700
-2000
-2300 (laatste fles)
-snachts komt ze zelf, vaak tussen 0400&0500.

Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt :)
 
Hoi Leli, volg hierin ook je kindje. Als je merkt dat ze meer nodig heeft per keer, dan mag je dat gewoon geven! Wij zitten nu met 3,5 maand en ik denk 6,5 kilo op 5x 180. De laatste dagen komt ze snachts ook weer. Maar dan slaapt ze overdag weer meer. Succes!
 
Gewoon je kindje volgen. Ik heb nooit naar de richtlijnen gekeken. Onze kleine kreeg met 3 maanden 6-7x 150. Dat lag er net aan hoesnel ze weer honger had. Ze zat heel lang over de max qua voeding wat zou mogen maar ze had het nodig.
Dat werd op een gegeven moment 6x 150 en nu sinds ze ongeveer 4,5 maand is ook 2x180 en 3x 150.

De fles vervallen deed ze zelf. Hier was dat een maand geleden de fles van 19u en de laatste fles werd ipv 22 u later 21u nu om 20u en dan de nacht in.

Sturen kan je proberen maar het werkt het beste als ze dat zelf doen.
 
Hoi!
Onze dochter weegt ook 6kg en krijgt vijf keer per dag 180+6 schepjes. Die drinkt ze meestal op. Wij voeden op verzoek maar het komt ongeveer neer op om de 3,5 à 4uur er tussen.
Ze slaapt van 22u-8:30u. Dat is denk ik gewoon mazzel ?
 
Onze meid van nu ongeveer 4,5 maand heeft onlangs ook zelf haar 6de fles laten vallen. Ze geven zelf wel aan wanneer ze klaar zijn om een voeding minder te krijgen en wanneer je merkt dat ze hun flessen vlotjes leegdrinken en dan nog honger hebben, weet je dat het tijd is om op te hogen. Ik volg ook eerder mijn dochter daarin dan rekening te houden met eventuele richtlijnen of schema's. Ieder kind is daar anders in. Bij ons werkte het in ieder geval het beste van ze het zelf te laten aangeven. Succes!
 
Terug
Bovenaan