Wanneer over op nutrilon 2?

<p>Hallo, mijn dochter is net 6 maanden oud. Ze krijgt nu nog nutrilon 1. Zijn jullie gelijk met 6 maanden overgestapt op nutrilon 2 of kan ik hier nog even mee wachten? En als je overstapt, gelijk alleen nr 2 of 1 en 2 eerst mengen?</p>
 
Gewoon de pot leeg maken en dan overstappen op nummer 2. Of dat nou een maand eerder of later is dan de officiële 6 maanden maakt echt niks uit. De voeding is vrijwel hetzelfde. Je kan zelfs prima altijd nummer 1 blijven geven. 
 
Je kunt zelfs beter gewoon nr 1 blijven geven. Opvolgmelk is een commercieel product en niet nodig om te geven. Opvolgmelk is pas ontstaan toen er geen reclame meer gemaakt mocht worden voor nr 1. Daarnaast is wettelijk streng gereguleerd waar nr 1 aan moet voldoen en bij opvolgmelk niet. 
Hier lees je er meer over: http://anurati.com/918/918
 
Wij zijn inderdaad ook niet overgestapt. De WHO en Unicef benoemen beiden zelfs dat opvolgmelk ongeschikt is als vervanger van borstvoeding. Terwijl nutrilon 1 wel een geschikte vervanger is. Aan nr. 2 zijn ook veel suikers ed. Toegevoegd, daardoor is het veel goedkoper te produceren.
Maar om die reden hebben wij er dus heel bewust voor gekozen niet over te stappen. Onze zoon is nu bijna 13 maanden en net na zijn eerste verjaardag was de pot op en zijn we overgestapt op koemelk. Het is een supergezond en blij mannetje!
 
Dank voor jullie reacties! Mijn vriend en ik hebben gisteren wat research gedaan en hebben besloten om voorlopig nutrilon 1 te blijven geven. Toch gek eigenlijk, dat er aan nummer 1 zulke stenge regels verbonden zijn en voor nummer 2 en 3 niet. Er wordt zelfs gezegd dat nummer 2 en 3 helemaal niet goed is voor kinderen. Hoe kan zoiets dan toch in de winkel liggen??
 
Dank voor jullie reacties! Mijn vriend en ik hebben gisteren wat research gedaan en hebben besloten om voorlopig nutrilon 1 te blijven geven. Toch gek eigenlijk, dat er aan nummer 1 zulke stenge regels verbonden zijn en voor nummer 2 en 3 niet. Er wordt zelfs gezegd dat nummer 2 en 3 helemaal niet goed is voor kinderen. Hoe kan zoiets dan toch in de winkel liggen??
 
Tja, heel veel producten speciaal voor kinderen zijn niet echt gezond. Kinderkoekjes, kinderyoghurt, dat soort dingen. Marketing en commercie helaas. 
 
Terug
Bovenaan