Wanneer over van 3 naar 2 of 1 slaapje(s)?

Hallo,

Carlijne is nu 8,5 mnd en slaapt 3 keer overdag. ('s ochtends een klein uurtje, 's middags ong. anderhalf uur en eind van de middag soms nog een uurtje, waarvan ze ook wel eens wakker blijft met als gevolg dat ze het niet redt tot 18:45. Dan krijgt ze eerder haar laatste fles en gaat ze rond 18:15 uur naar bed. Ze wordt wel gewoon tussen half zeven en zeven uur wakker de volgende dag). Wanneer kun je dit ong. gaan afbouwen naar minder? En gaat dan het middagslaapje eerder komen en slapen ze dan langer 's middags? Waarschijnlijk zal ik  op mijn gevoel moeten afgaan,  maar dan heb ik een beetje een idee van jullie.

Alvast bedankt!!

Groetjes Marielle
 
Hoi,
 Mijn dochter is van dezelfde leeftijd en begint nu te rommelen met haar slaapritme.
Ze wil het liefst helemaal niet naar bed. smorgens is om 7.00 uur wakker en valt dan om van de slaap rond 11 en. Als we haar eerder neerleggen slaapt ze  niet. Ze slaapt dan 30 minuten. S'middag slaapt ze soms een uur en aan het einde van de dag nog een half uurtje. Om 19.00 is ze helemaal af.
Het liefst zie ik dta ze smorgens een uurtje slaapt en smiddag een uur tot anderhalf. De meeste kinderen gaan rond deze leeftijd minder slapen.
Groeten Jill
 
Sanne is nog een slaapkop toen ze ook 8,5 maand was sliep ze van 12.00-13.30 a 14.00 uur en ging ze rond 16.00-16.30 uur nog even voor 1,5 uur naar bed toe. 'S avonds ging ze om 21.00 uur naar bed en daar komt het dan... ze sliep tot 10.00 uur .

Dat van 21.00 tot 10.00 uur slapen dat doet ze nu nog steeds (inmiddels net 11 mnd) alleen sinds deze week slaapt ze nog maar 1 keer en dat is van 16.00-18.00 uur of ietjes langer
 
Mijn zoon van 8 maanden slaapt smorgens 2 uur en ,s middags meestal een uurtje.
Soms is hij ,savonds klaarwakker,maar hij word nu gelukkig niet meer 3 keer per nacht wakker. Gelukkig slaapt jou dochter door, dat vind ik het belangrijkste.Ze geven vaak zelf het ritme wel aan.
 
Terug
Bovenaan