Wanneer overstappen naar een auto-stoel

<p>Hi allen,</p><p>Ik ben op zoek naar tips en ervaringen omtrent auto-stoeltjes.</p><p>Mijn zoontje is nu ruim 16 maanden en wordt nog altijd in een maxi-cosi autostoel vervoerd. Vindt hij nog altijd prima. Zijn hoofdje komt er nog niet boven uit, maar al met al vind ik het wel en krappe bedoening. Als ik overga naar een andere stoel, wil ik er direct één aanschaffen die lang mee gaat. Maar de keuze is overweldigend! Stoeltjes uit Groep 1, 2, 3 etc. En ook in hele uiteenlopende prijsklasse's. Heb al wat research gedaan, maar vanuit de consumentenbond word me duidelijk dat eigenlijk alle stoeltjes ruimschoots voldoende/veilig zijn. </p><p>Hebben jullie tips voor een goede aankoop?</p><p>En ervaringen met goedkopere of juist duurdere stoeltjes? </p>
 
Hai! Wij hebben ook een 1-2-3 stoeltje gehaald. Uit de ANWB test kwam de Cybex Pallas M-fix heel goed uit de test (stond volgens mij bovenaan). Prijs-kwaliteit was heel prima, we waren €210,- kwijt volgens mij. Deze heeft een vanglichaam, maar onze kleine man vind dat prima (hij weet in zo'n stoeltje ook niet beter en wij deden helemaal enthousiast toen hij erin ging voor het eerst, dus hij werd ook helemaal happy). Wij zijn met een maand of 10 overgegaan, omdat hij inderdaad in de maxi cosi gevouwen zat met zijn schoudertjes. Vooral doen wat goed voelt, onze jongen begon te jammeren als hij in zijn maxi cosi moest, dus daarom zijn wij over gegaan. Vooruit zitten vindt hij prachtig. Achteruit zitten is wel het veiligst, dus je kan overwegen het zo lang mogelijk vol te houden 
 
Wij hebben de maxi cosi titan. Die kan vanaf 9 maanden tot 12 jaar, dus een 1 2 3 stoeltje. Onze oudste zoon zat er al met 10 maanden in. De jongste is nog maar 7 maanden maar voor hem hebben we ook al dezelfde aangeschaft. Ben je in een keer klaar voor heel hun jeugd. Was iets van 180 euro.
 
 
Wij hebben een Cybex Cloud Z met zo'n onderstel dat ook meteen geschikt is voor de opvolgende stoel. Bevalt goed, onze dochter is nu 7,5 maand. Ik vind het makkelijk in gebruik en voordeel dat het onderstel met een plateau kan draaien waardoor je je kindje makkelijk in de stoel kan zetten.
Enige nadeel vind ik dat er qua accessoires niet veel verkrijgbaar is. Als je een hoes wilt heb je nauwelijks keuze want die universele dooky's passen er niet mooi om. De markt is wat dat soort dingen betreft erg gericht op Maxi-Cosi.
 
Wij hebben 2 verschillende gehad, 1 van Maxi Cosi en een van Römer, wereld van verschil. Die van maxi cosi was een stuk lichter en ging de gordel aan de achterkant doorheen, vastklikken en klaar, makkelijk, maar zat voor mijn gevoel echt niet 'vast'. Die van Römer was een stuk zwaarder, had een stevig plastic plateau en een klem waar de bovenste gordel mee vast zat, voelde veel veiliger! Ook de riemen waren wat breder met rubberen padding en alles voelde wat degelijker aan. 
 
Ik heb nu voor de 2e keer maxi cosi axiss gehaald. Fijn omdat die kan draaien, zit je niet zo te kloten met je kind installeren. Voelt ook als een fijne veilige stoel 
 
Wij hebben vorige week ook de Maxi Cosi Titan gekocht, heel tevreden mee! Zoontje is 15 maanden, helemaal blij om niet meer in die krappe maxicosi te zitten.
 
Terug
Bovenaan