Wanneer overstappen van Nutrilon 1 naar 2?

Hallo,

Ik vroeg me af hoe ik straks de overstap moet gaan maken naar opvolgmelk. Begin ik daar meteen mee als mijn dochter 6 maanden is of wacht ik nog even? Ga ik gelijk met alle voedingen over of bouw ik langzaam af? Misschien kunnen jullie me helpen.

Alvast bedankt.

Hoi Nathalie,

Toen mijn zoontje 6 maanden was heb ik 3 schepjes Nutrilon 1 en 3 schepjes Nutrilon2 gedaan en  ik ben juist in het weekend begonnen zodat ik kon kijken hoe hij erop reageerde en na een paar dagen toen nog 4 om 2 etc.
En je kan dit gelijk met alle voedingen doen.
Je kan ook gelijk overgaan op 2, maar ik nam liever het risico niet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes
Tessa

Hoi Nathalie,

ik ben ook schepje voor schepje overgestapt op de Nutrilon 2, elke keer weer een schepje minder 1 en die vervangen voor 2 tot ze helemaal over zijn op de 2, ik had nl. nog een half pak staan en vondhet zonde om die weg te gooien, ik ben nu over op Nutrilon 3 en heb het weer zo gedaan en ook deze keer geen problemen.

Succes ermee.

Groetjes Linda

Ook gelijk overgestapt van 1 naar 2, werk zelf in de voedingsmiddelen en weet dus dat er bijna geen verschil zit in de voedingen, grootste verschil is alleen een beetje meer ijzer en daar reageren kinderen eigenlijk niet op.
Kinderen die een koemelkallergie hebben, en speciale voeding nodig hebben (b.v. allergy care), is er vaak alleen maar in 1, als deze kinderen 6 maanden worden, is het advies om gewoon een extra schepje erbij te doen, het zelfde resultaat!

Lenje

Terug
Bovenaan