Wanneer Ovulatie-testen?

Hoi, ik heb jullie advies nodig: ik heb een cyclus van resp. 35, 17, 14, 47 dagen en nu weet ik niet wanneer ik moet beginnen met de ovulatietest. Heeft iemand een idee? Ik weet niet of de 14e of de 17e misschien een ovulatiebloeding is geweest of zo (zou volgens mij nl ook goed kunnen).
Ik heb 2 testen in huis omdat ik al een idee had dat ik het ruim zou moeten nemen.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag,

groetjes Po

hoi po,
ik ben maandag ook begonnen voor het eerst met ovulatietesten,ik had de laatste keer een cyclus van 3o dagen dua ik ben voor de zekerheid maar alvast op dag 11 begonnen ,dus al paar dagen eerder ,om mijn eisprong niet mis te lopen alhoewel dat dat dan nog kan want het kan ook net eerder komen,morgen gebruik ik de laatste test en dan heb ik 5 testen gebruikt als er dan nog geen eisprong geweest is ga ik weer door met testen tot ik een eisprong heb[heb weer een nieuw doosje gehaald]want omdat ik de laatst keer cyclus van 30 dagen had kan het ook best wat later komen.
ik zou als ik jouw was op dag 10 of 11 beginnen en dan doorgaan tot je een eisprong hebt [maar je kan ook geen eisprong hebben maar daar gaan we maar niet van uit he?] ik weet het het is duur maarja als je echt zo graag wilt.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
veel succes ermee.
gr mutske

hallo,
Eigenlijk is een ovulatietest alleen zinvol als je regelmatig menstrueert. Als je onregelmatig bent dan ook is het een soort van gok wanneer je gaat testen! Dus het advies luidt dan ook: vrij om de dag, want dan is de kans het allergrootst. 2 tot 3 keer per week dus. Dan kun je haast niet missen. Feit: de meeste vrouwen raken binnen een jaar spontaan zwanger. Houd het dus ook spontaan! Testen, temperaturen e.d. kan altijd nog. Ik bedoel dit niet negatief maar meer een steuntje voor in de rug. Heel veel succes en als je toch de ovulatietest wilt gebruiken (is niets mis mee hoor) dan is het advies bij positief resultaat: heb die dag gemeenschap en de dag daarnaa ook.
Heel veel succes ermee. Groetjes Bo

beetje laat, maar misschien lees je t nog, ik zal t berichtje ook naar voren plaatsen. volgens mij kan je misschien tussentijdse bloedingen hebben gehad, heb ik namelijk ook rond de eisprong (er vlak na) en t kan best heftig zijn qua bloedverlies, maar omdat ik t aan de krampen voel weet ik dat t geen ongi is. ik weet natuurlijk niet wat jij voelt maar ik wilde t toch even laten weten. je kan t zeker weten door te tempen, en dat is misschien wel even een gedoe maar dan weet je tenminste een beetje hoe je cyclus in elkaar zit en dat is wel fijn toch? rond de 14 dagen voor de eerste dag van je menstruatie krijg je de eisprong en er vlak na gaat je temp ca. 0,3 graden omhoog. zo blijft ie tot de menstruatie. dus als je na 14 dagen een bloeding krijgt maar rond die tijd gaat ook je temp omhoog dan is t geen ongi maar een tussentijdse bloeding! je kan hier veel over lezen op de site www.vruchtbaarheid.org. ik hoop dat je er wat aan hebt! anoniem

Terug
Bovenaan