Wanneer ovulatie testen?

<p>Dag dames,</p><p> </p><p>Na het stoppen van de pil was mijn lijf nogal in de war geloof ik. Begin oktober gestopt, na 29 dagen netjes ongesteld en nu pas weer na 69(!) dagen. Helemaal blij dat ik nu eindelijk mijn menstruatie heb natuurlijk maar mijn vraag is, wanneer zou ik moeten beginnen met ovulatie testen? Aangezien het dus nog behoorlijk onregelmatig is en ik niet wil wachten tot het een normale cyclus is. </p><p>Iemand ervaring mee?</p>
 
Hey! Ik lees met je mee ik heb er ook geen verstand van. Ik ben ook vorige maand gestopt met de pil en mijn cyclus is ook een beetje de weg kwijt...☺️
 
Hmm dit is natuurlijk heel lastig. Normaal zeggen ze 18 dagen. Voor je verwachte volgend menstruatie. Met mijn 28 dag ben ik dus op dag 10 begonnen. Je kunt natuurlijk altijd op dag 10 begonnen, maar dan kan het zijn dat je 40 dagen aan het testen bent. Ik ben zelf pas na 6 maanden na het stoppen met de pil een keer begonnen met ovulatie testen, maar had toen al een redelijk regelmatige cyclus van 28-35 dagen gehad. In die maand ben ik trouwens mijn piek niet tegengekomen (heb wel een weekend over moeten slaan waar hij waarschijnlijk zat). Deze maand gelukkig wel een duidelijk peil gevonden.

Maar het is dus zelf wat je wil, (mogelijk) lang testen of ander zou je moeten wachten tot je wat regelmatiger ben. Dus als je heel graag nu zwanger wil worden zou ik lekker goedkope tests zoeken en vanaf dag 10 beginnen met testen. Ik zelf gebruik die van sensitest, maar volgens mij waren die al 24 euro voor 24 stuks... (als je meer koop worden ze wel goedkoper, maar die heb je mogelijk helemaal niet nodig)
 
Ik heb onregelmatige cyclussen. Ik begon iets voor de dag van mijn vroegste eisprong ooit. Ik heb altijd ergens tussen dag 17 en dag 39 mijn eisprong gehad, dus ik begon op dag 16. En ik kocht grootverpakkingen dipsticks online in. Zodat ik geen vermogen aan testen kwijt was.