Wanneer ovulatie testen?

<p>Dag dames,</p><p> </p><p>Na het stoppen van de pil was mijn lijf nogal in de war geloof ik. Begin oktober gestopt, na 29 dagen netjes ongesteld en nu pas weer na 69(!) dagen. Helemaal blij dat ik nu eindelijk mijn menstruatie heb natuurlijk maar mijn vraag is, wanneer zou ik moeten beginnen met ovulatie testen? Aangezien het dus nog behoorlijk onregelmatig is en ik niet wil wachten tot het een normale cyclus is. </p><p>Iemand ervaring mee?</p>
 
Hey! Ik lees met je mee ik heb er ook geen verstand van. Ik ben ook vorige maand gestopt met de pil en mijn cyclus is ook een beetje de weg kwijt...☺️
 
Hmm dit is natuurlijk heel lastig. Normaal zeggen ze 18 dagen. Voor je verwachte volgend menstruatie. Met mijn 28 dag ben ik dus op dag 10 begonnen. Je kunt natuurlijk altijd op dag 10 begonnen, maar dan kan het zijn dat je 40 dagen aan het testen bent. Ik ben zelf pas na 6 maanden na het stoppen met de pil een keer begonnen met ovulatie testen, maar had toen al een redelijk regelmatige cyclus van 28-35 dagen gehad. In die maand ben ik trouwens mijn piek niet tegengekomen (heb wel een weekend over moeten slaan waar hij waarschijnlijk zat). Deze maand gelukkig wel een duidelijk peil gevonden.

Maar het is dus zelf wat je wil, (mogelijk) lang testen of ander zou je moeten wachten tot je wat regelmatiger ben. Dus als je heel graag nu zwanger wil worden zou ik lekker goedkope tests zoeken en vanaf dag 10 beginnen met testen. Ik zelf gebruik die van sensitest, maar volgens mij waren die al 24 euro voor 24 stuks... (als je meer koop worden ze wel goedkoper, maar die heb je mogelijk helemaal niet nodig)
 
Ik heb onregelmatige cyclussen. Ik begon iets voor de dag van mijn vroegste eisprong ooit. Ik heb altijd ergens tussen dag 17 en dag 39 mijn eisprong gehad, dus ik begon op dag 16. En ik kocht grootverpakkingen dipsticks online in. Zodat ik geen vermogen aan testen kwijt was. 
De eerste twee cycli na het stoppen met de pil waren bij mij ook iets in die richting. Daarna werd het wel korter maar bleef dus onregelmatig. Soms netjes rond 32-36 dagen en soms wel uitschieters naar 50 dagen. En nu wel een lieve dochter en de tweede onderweg.
 
Thanks voor jullie reacties!
 
Ja ik heb vorige keer al geprobeerd met clearblue digitale testen en had ik wel 1 keer een smiley maarja omdat t allemaal zo lang duurde is er denk ik uiteindelijk geen eisprong geweest.. 
Ik denk dat ik maar over kleine 2 weken begin en dan hopen dat ik ongeveer goed zit. Ik heb geen ervaring met die dipsticks. Die sensitest werkt met streepjes toch en als je dan 2 donkere strepen hebt is je LH piek? Of is het dan als je streepjes oplopen? Dat lijkt me dus wat onduidelijk en een nadeel aan die stickjes.. die CB geeft een smiley of geen smiley lekker makkelijk haha. Maarja kost wel een hoop centjes zo..
 
Je zou ook een combi kunnen doen van die dipsticks en de duurdere clearblue. Als je begint met die dipsticks om te kijken wanneer de streepjes op beginnen te lopen, kan je dan de clearblue er naast doen, om te kijken hoe donker de streepjes bij jou moeten zijn om het de LH piek te laten zijn.
Ik heb zelf die dipsticks gebruikt, omdat de gynaecoloog vermoedde dat ik geen eisprong had en dus waarschijnlijk heel wat maanden moest gaan testen. Dus ben voor de goedkope versie gegaan, maar kan wel voor wat onzekerheid zorgen inderdaad. Zodra de streepjes bij mij een klein beetje donker begonnen te worden en ik dacht 'ok, over een paar dagen is hij misschien positief', liepen ze alweer af en was het voorbij. Mijn conclusie: geen positieve ovulatietest (de teststreep moet immers net zo donker zijn als de controlestreep om hem positief te noemen) dus geen LH piek, dus geen eisprong. Maar ik ben dus wel zwanger geworden!! Bij mij betekende een nog steeds lichte streep, maar wel de donkerste van die cyclus, dus wel degelijk mijn LH piek en vervolgens eisprong.
Je moet dus een beetje uitvinden hoe donker het lijntje bij jou moet zijn om hem positief te kunnen noemen. Maar dat is dus een kwestie van uitproberen en de stripjes bewaren en op een wit vel onder elkaar plakken zodat je het verloop ziet. Maar een clearblue ernaast doen zodra ze oplopen, kan misschien wel helpen de LH piek echt te vinden en tegelijkertijd niet teveel geld kwijt te zijn elke maand...
Hoop dat beetje duidelijk is zo en succes! 
 
Met de dipsticks zou je het ook kunnen zien wanneer de streepjes eerst oplopen en daarna weer aflopen. Wanneer ze gaan aflopen heb je tussen die 2 testen dus je LH-piek gehad en volgt je eisprong binnen 24-48 uur.

Dat geld voor die van Clear Blue ook toch? Dat je je LH piek hebt gemist en je niet die smiley te zien krijgt?
 
Terug
Bovenaan