Wanneer ovulatie/vruchtbaar?

<p>Hej allen, </p><p> </p><p>Wij zijn er uit! Wij willen “proberen” opnieuw zwanger te worden, maar....</p><p>Geen idee wanneer m’n eisprong is? </p><p>Ik ben pas geleden bevallen van een overleden jongetje en ben daarna gecurreteerd. </p><p>Inmiddels vloei en bloed ik niet meer, ook geen gekleurde afscheiding. </p><p>Wel wit maar niet veel. </p><p>Kan ik tellen zoals de cycluskalender apps? Dus uitgaan van “net klaar met ongesteldheid” of zal de ovulatie nog wel even duren? Wanneer zal de ovulatie/menstruatie plaats vinden? </p><p>Of is dit per persoon verschillend?</p><p>Witte afscheiding zegt misschien iets?</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? </p>
 
Hoi,
Wat vervelend nieuws om te horen.
Wat ik heb gedaan omdat ik me cyclus niet weet is tempen. Aan de hand daarvan wist ik me ovulatie daarnaast hebben wij ook gewoon om de dag seks dus loop je geen kans mis aangezien je de ovulatie temp pas opmerkt als deze is geweest
 
Hey Daantjebananaantje,
Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt. Best is om te wachten tot je een cyclus doorlopen hebt. Mijn gynaecologen hebben zowieso afgeraden om na een curretage direct terug zwanger te zijn omdat je baarmoeder de tijd moet hebben om te herstellen. Deze is namelijk langs de binnenkant afgeschraapt en is dus een grote wonde. 
statistisch gezien heb je meer kans op een miskraam bij de volgende zwangerschap als je direct terug zwanger bent.
Een trucje om het allemaal wat sneller te laten verlopen is een maand de pil te nemen, je baarmoeder krijgt dan extra rust en nadien zat ik gelijk terug in het juiste ritme (heb 2x een currettage gehad)
 
[quote quote=10109966]Hey Daantjebananaantje, Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt. Best is om te wachten tot je een cyclus doorlopen hebt. Mijn gynaecologen hebben zowieso afgeraden om na een curretage direct terug zwanger te zijn omdat je baarmoeder de tijd moet hebben om te herstellen. Deze is namelijk langs de binnenkant afgeschraapt en is dus een grote wonde. statistisch gezien heb je meer kans op een miskraam bij de volgende zwangerschap als je direct terug zwanger bent. Een trucje om het allemaal wat sneller te laten verlopen is een maand de pil te nemen, je baarmoeder krijgt dan extra rust en nadien zat ik gelijk terug in het juiste ritme (heb 2x een currettage gehad)[/quote]
 
Dat is ook zo hoor. Het is een wond en dat herstellen. Ik heb alleen geen bloed meer. Dat is wel een goed teken, zeiden ze dan tegen mij. Ik merk ook tijdens het lezen van diverse verhalen dat de meningen van de gynaecologen verschillend zijn. 
Wel denk ik ook dat het afwachten van zoiwieso de eerste mensturatie goed zal zijn. Maar ik wil graag inzicht krijgen in de cyclus. Maar ik moet dus even geduld hebben. 
Ik volg jullie tips op hoor! =)
 
Beste DaantjeBanaantje, allereerst wat vreselijk dat je dit hebt door moeten maken. Wel fijn dat jullie er klaar voor zijn om opnieuw een poging te wagen, uiteindelijk wil je natuurlijk dat gezonde kindje waar jullie van dromen. Ik hoop oprecht dat je het geluk mag hebben om alsnog in de nabije toekomst een mooie zwangerschap te hebben.
Wat bij mij erg heeft geholpen om de eisprong op te sporen en te benutten zijn 3 dingen: 
- het baarmoederslijmvlies 
- de temperatuur
- ovulatietesten
en dit bijhouden in een app (ik heb 'Glow' en 'Mijn kalender' gebruikt, Glow werkt naar mijn mening het mooist)
Allen zijn erg handig om inzicht in je cyclus te krijgen. Nadeel van de laatste 2 opties is dat deze pas veranderen rondom en ná de eisprong. Bij een positieve ovulatietest is de eisprong
 
Terug
Bovenaan