Wanneer ovulatie?

<p>Hallo, </p><p>Ik ben sinds 27 september gestopt met de pil. Daarna een menstruatie en een ontrekkingbloeding gehad. Als mijn cyclus netjes op de 28 dagen zou blijven had ik nu moeten menstrueren. Op de app die ik invul staat er dat ik 3 dagen overtijd ben dat klopt maar het moment van mijn ovulatie blijft staan. Ik zou zeggen dat wanneer mijn menstruatie uitblijft de ovulatie ook opschuift. Is dat ook zo?</p><p>En is het mogelijk om zonder menstruatie een ovulatie te krijgen? </p><p> </p>
 
Hi,
Als je net gestopt bent met de pil kan je lichaam flink ontregeld zijn. Bij sommige vrouwen duurt het wel 90 (!) dagen voor ze voor het eerst ongesteld worden. Over het algemeen is het ‘normaal’ als de eeste 6 tot 12 maanden je cyclus ontregeld is. Het is dus niet gek dat je nog niet ongesteld bent, je lichaam moet alles weer op orde krijgen. Geef het de tijd, hoe frustrerend het ook is... 
Gemiddeld heb je 14 dagen voor je menstruatie je eisprong, maar dit kan ook meer of minder zijn. Hier kom je alleen achter met ovulatietesten, temperaturen of het in de gaten houden van je afscheiding. 
Je kunt ook ongesteld worden zonder eisprong, niet iedere vrouw heeft iedere maand een eisprong (met name bij lange cyclussen). 
Je bent net gestopt, dus ik zou je eerste menstruatie afwachten en daarna met ovulatietesten aan de slag gaan. Apps geven het gemiddelde weer, vooral als er nog geen data is waar berekeningen op worden gemaakt.
Hopelijk ben ik zo helder genoeg ?Succes!
 
Hoi
Ik ben 19jaar 
Ik heb een grote kinderwens maar ik heb de prikpil genomen.
Ik heb het 2jaar genomen hoelang moet ik dan wachten tot ik weer vruchtbaar ben? Grtjs 
 
 
Terug
Bovenaan