Wanneer papa mama zeggen

<p>Het kom er maar niet van.</p><p>dochtertje van 12 maaanden zegt geen mama of papa. Ze weet wel wie mama en papa is. Want als we haar vragen’ waar is papa’ dan zoekt ze ook haar papa op. </p><p>Zie om ons heen echt kinderen van 10 maanden al mama of papa zeggen. </p><p>Verder doet ze t echt goed! </p><p>Oh haar eerste woordje is dan ook echt ‘ Haaaiii’ ?</p><p>Hoe oud waren jullie kinderen?</p>
 
Joh geen zorgen, elk kind heeft zijn eigen tempo. Mijn dochter zei tot ong 20 maanden maar 5 woorden, waar mama echt niet onder viel. Wel papa. Nu is ze 25 maanden en ‘kletst’ ze erop los en hoor ik haar bijna dagelijks nieuwe woorden zeggen. Komt goed;)
 
Een van de eerste dingen waar ik mee stopte was kijken naar hoe andere kindjes bepaalde dingen wanneer deden. Elk kindje is anders, en doet t op zn eigen tempo. Mijne is 13 maanden en zegt alleen mama en die.. 
 
Hoi. 
 
Elk kind is anders hoor. Mijn eerste dochter was bijv minder snel met praten dan mijn tweede dochter op haar leefdtijd toendertijd. Als je gewoon blijft praten en alles benoemen , veel voorlezen ect staat ze op een dag voor je en kan ze ineens mama en papa zeggen haha..
 
Mijn zoontje is 14 maanden en zegt ook nog geen woordjes. Hij wijst en zegt dan iets van diesjh ? 
Komt allemaal vanzelf! Geen zorgen om maken. Ieder zn eigen tempo! ?
 
Terug
Bovenaan