Wanneer papfles + Overstappen op ander merk voeding? - baby 5 maanden

Hoi dames,

Inmiddels is mijn jongen alweer 5 (bijna 6) maanden oud. Ik wil graag weten wanneer jullie zijn begonnen met de papfles geven. Ik lees dat dit vaak wordt gedaan als een kind aangeeft veel honger te hebben. Dit is bij Casper niet het geval, hij krijgt dagelijks 6 flessen van 150 CC (+5 scheppen kunstvoeding) die hij amper leeg krijgt. De laatste fles geven we om ongeveer 23.00 uur. Nu zouden we deze fles willen laten vallen en de melkfles van 19.30 willen vervangen door een papfles. Is dit wel verstandig om te doen als hij zo slecht drinkt?
We zijn overigens ook al bezig met oefen- groentehapjes, wat erg goed gaat.

Omdat hij de fles zo slecht drinkt (af en toe ben ik een uur bezig om deze een beetje leger te krijgen), zou het kunnen helpen als ik overstap op een ander merk kunstvoeding? Ik heb gelezen dat overal dezelfde voedingswaarden inzitten, maar is de smaak wel anders? Wellicht dat hij het gewoon niet zo lekker vind?

Casper is trouwens wel een super vrolijk kereltje en hij groeit goed!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Als hij niet zo goed drinkt, kan je dan niet proberen om 5x 180 met 6 schepjes doen? Dan heb je misschien iets meer tijd tussen en drinkt hij wel?

mijn zoontje is ook bijna 6 maand, gelukkig drinkt hij wel goed. Zit op 3 flessen van 210/7.

overatappen op ander merk, kan wel weer last geven op darmen misschien.. CB even vragen?

Bij zes maanden mag je pap geven en wat het slecht leegdrinken misschien een speen met een grotere opening dat hij het makkelijker eruit krijgt. Hier dronk mijn tweede kindje slecht uit Philips Avent flessen ben over gegaan op Difrax en sindsdien gaat het goed. Hier veel leveringsproblemen met Nutrilon, daarom ben ik met vier maanden over gegaan op AH Standaard 1. Zoontje moest er een kleine 2 weken aan wennen maar daarna was zijn ontlasting ed weer prima. Aangezien jouw kindje bijna zes maanden is zou ik dan van merk veranderen omdat je dan tochal moet wisselen van type 1 naar 2.

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. De laatste dagen heb ik een nieuwe speegeprobeerd met grotere gaten, dan heeft hij de fles in no-time leeg. Misschien iets te snel, hij spuugt namelijk iets meer dan normaal. Vrijdag naar het cb, daar maar eens navraag doen.

Terug
Bovenaan