Wanneer peuterbed?

<p>Ons meisje is 13.5 maand...  Ze vind haar ledikant/campingbed echt vreselijk. Word echt 100 keer wakker savonds en snachts... Echt slopend....</p><p>Zodra ze bij ons in bed ligt dan slaapt ze zo de hele nacht door. </p><p>Ik heb echt van alles geprobeerd...  Maar nog geen peuterbed... Ik zie een hoop reacties van Mensen die al vroeg hun kindje naar een peuterbed hebben gedaan.  Hielp het. En ben je nie bang dat ze er uit klimt en eruit valt?... Wat zijn jullie ervaringen... </p>

Oh hier precies zo! Een meisje van 13 maanden, tegenwoordig word ze na 1,5 wakker en wil niet meer terug in haar bed. Bij ons word ze ook nog wel 2 a 3 keer wakker voor wat borstvoeding, maar dan kunnen we al snel weer slapen. Hier blijft ze nog wel even in het ledikant, maar heb een peuter dekbed en kussen besteld, ik denk echt dat ze daar behoefte aan heeft. Hopelijk werkt dit. Maar geen ervaring met nu al een peuter bed... Ben wel benieuwd dus lees nog eventjes mee

Misschien kun je proberen om zelf een vloerbed te maken, als ze valt, dan is het niet van hoog en het is een kleine investering, je hergebruikt gewoon het matras en de lattenbodem en je haalt wat splintervrij hout bij de bouwmarkt voor een simpel frame. Zo kost het bijna niks en kun je het dus eens proberen

Hi,
Hier was dat ook. Toch van alles geprobeerd omdat we dachten dat ie inderdaad nog wat te klein zou zijn maar met 17 maanden uiteindelijk toch maar gedaan. En wat een verschilt!! Klimt er zelf in, gaat liggen en valt met ons zittend op een stoelt ernaast fijn in slaap. Wij hebben een bedje van petit Amélie, deze is 140 dus niet ineens veel groter en deze heeft een laag hekje met een stukje opening op er zelf in en uit te klimmen. We leggen hem wel bovenin zodat hij het verst van de opening af ligt. Als hij wakker word blijft ie vaak netjes zitten en een enkele keer klimt ie er netjes met zijn voeten eerst uit.
Ik zou zeggen doen, baat het niet dan schaat het niet en wat wij dachten, dat bed komt er toch ooit. Werkt het niet staat nog wat maanden in zijn kamer erbij om aan te wennen.
Succes, hopelijk vinden jullie ook de oplossing

Okee ja ik zit heel erg te Twijfelen. Het lijkt alsof ze zich opgesloten voelt in ledikant.. Met al die spijlen ernaast haha.. En bij ons in bed slaapt ze wel gewoon. Ook al liggen we er niet naast.
Ik heb ook een sleepyhead waar ze Inligt. Misschien wat meer geborgenheid. 
Ze is hier nog wel erg jong vind ik zelf. 13. 5 maand. Maar kan ook nog niet echt het bedje uitklimmen of wat dan ook.  

Lastig he?! Volg je gevoel!

Bij ons sliep hij ook goed bij ons, zelfs slapend wegleggen in zijn ledikant was een no go?. Sinds het peuterbed gaaf het super. Wel zitten we ernaast met in slaap vallen: Misschien idd dat opgesloten gevoel niet meer, meer ons level of eigen controle? Geen idee maar it works!

Met een sleepyhead zou ik zelf voorzichtig zijn ivm er-breathing.

Succes met je keuze!

Peuterbed was hemels! Ze komt er ook niet uit. Overgegaan iets nadat ze anderhalf was geloof ik. Had best eerder gekund. Geen gedoe met de spijlen of de hoogte met dat eruit tillen, echt fijn. Aanrader dus!

Ja met 13.5 maand lijkt me wel vroeg hoor.. ik zou mijn dochter van 16 maanden echt niet vertrouwen in een peuterbed, zeker weten klimt ze er 100x uit. Nu is ze ook wel extreem ondernemend..
Mijn oudste dochter ging met precies 2 jaar over naar een peuterbed en dat ging direct goed. Ze is er noooooit zelf uitgeklommen, ook niet nu ze al ruim 3 jaar is. Maar zij is heel braaf, dus t verschilt ook nogal hoe het karakter van je kindje is.
Je kunt idd eens een vloerbed proberen? Of gewoon een peuterbed aanschaffen en het proberen. Als het niet werkt, probeer je het over 2 maanden gewoon weer eens! Een peuterbed gebruik je heel lang hoor, daar passen ze prima in tot 5 jaar oud, dus een miskoop is het niet!

Terug
Bovenaan