wanneer peuterspeelzaal

Hallo,

Onze meid is vorige week 2 geworden. Nou kreeg ik de vrijdag voor carnaval een telefoontje van de peuterspeelzaal dat ze al direct kon komen.
Ben nu afgelopen vrijdag met haar gaan oefenen. Hier zitten dus alle kinderen bij elkaar van 2-4 jaar. Er waren een aantal vrij drukke jongens bij maar goed.
Er was een geschoolde leidster en een vrijwilligster op ongeveer 12 kinderen. Ik vond dit, als juf zijnde, best weinig. De leidsters waren wel erg aardig.
Onze meid was toch echt de allerjongste. Het kindje dat na haar kwam was dik 2.5 jaar oud.
Er was ook een meisje dat steeds voor haar ging staan en aan haar trok. Ook ging ze steeds op de plek ztiten waar onze meid wilde gaan zitten. Vond dit erg vervelend,vooral omdat er weinig op gereageerd werd voor mijn idee.
Onze meid gaf na een tijdje dus ook echt aan naar huis te willen.
Nu mag ze vrijdag voor de eerste keer echt gaan. Heb er toch wel dubbele gevoelens over. Is ze toch nog niet te jong en kan ik niet beter een half jaartje wachten? Of moet ik nu gewoon doorbijten.
Ik heb me in ieder geval voorgenomen om het te proberen en als ik merk dat ze echt met tegenzin gaat ik het nog even laat. Ik weet bijna zeker dat ze bij het afscheid gaat halen, maar daar zeg ik nog ok tegen. Maar het moet niet zijn dat ik haar daar na een uur weer op moet halen omdat het niet gaat.
Nouja we zullen wel zien. Het is in ieder geval fijn om hier even te kunnen spuien en om advies te vragen.

Groetjes Anne

Ik denk dat het voor ieder kindje anders is. De ene is er met 2 jaar echt aan toe, en de ander pas met 2,5 jaar. Zarah is over 2 maanden pas 2, en zij gaat naar het kdv. Ze heeft het er ontzettend naar haar zin en kijkt echt uit naar die dagen 'spelen met de kindjes'. Maar ze is in haar gedrag toch nog wel echt heel jong. De dochter van een vriendin van mij is ruim 5 maanden ouder en echt al een heel ander kind dan Zarah! Zoveel kan een half jaar uitmaken op deze leeftijd. Ik zou het gewoon laten afhangen van je dochtertje, als zij het nog niet ziet zitten, zou ik het gewoon even uistellen. Misschien kun je het een paar keer uitproberen en daarna een keus maken?

Ha, lastig he? Goed dat je het wilt proberen.
Hier gaan kinderen officieel vanaf 2 1/2 jaar, maar ze MOGEN vanaf 2 jaar en 3 maanden komen (als er plaats is).
Zelf wil ik graag dat Leah pas na de zomervakantie gaat beginnen. Misschien zie ik er ook wel wat tegenop, hoewel ik weet dat het ook goed voor ons kleine "heksje" :) kan zijn om met leeftijdgenootjes te spelen. Maar jee, het kind loopt nog maar net, dus laat nog maar even wachten..... hoewel ik ook wel weet bij de andere kinderen dat ik ze zoooooo klein vond als ze daar tussen al die peuters zag zitten die eerste keren. Ze worden dan ook wel snel groot hoor! Succes met proberen, heel goed dat je het een kans wilt geven...

Begrijp dat je nu twijfelt, zou dit ook hebben.
Hier mag Daniel pas na de zomervakantie omdat ze hier pas met 2 jr en 3 mnd mogen en dat valt iets voor de zomervakantie.
Zou zelf niet goed weten wat ik in deze situatie zou doen maar zou heeeeel goed luisteren naar wat mn hart me vertelde en daar naar proberen te handelen.

Liefs Marina

Quinten mag denk ik donderdag voor de eerste keer heen en morgen misschien kijken.
ik moet nog een intake gesprek krijgen mar heb al van het kantoor doorgekregen dat hij 2 maart heen zou mogen, we zien het morgen wel.
morgen hoor je in ieder geval meer.

Hoi hoi,

Heel moeilijk hé? Bel gewoon na een uurtje en vraag hoe het met haar gaat. Als ze veel huilt dan weet je genoeg toch? En als ze veel speelt dan weet je ook genoeg toch?
Probeer het een keer zonder jou en wie weet hoe het gaat.
Heel veel sterkte en als je denkt dat ze er nog niet klaar voor is, dan over paar maanden nog eens.

Liefs Irene

Hoi,
Onze jongste gaat vanaf september, hij is dan 2jr, 9mnd, ze mogen hier vanaf 2,5, maar dat valt precies in de zomer!
Het is natuurlijk zo dat je wel je gevoel moet volgen, als jij het nog te vroeg vind dan kan het ook geen kwaad nog even te wachten, maar een keer proberen kan ook geen kwaad!
Ik merkte bij de oudste 2 dat ze rond 2jr 3mnd er echt aan toe waren.
Hier hebben we trouwens niet meer leidsters (madamekes) op 12 kinderen, al zijn ze wel allemaal opgeleid.
Nou ja, veel succes met je keuze!!

Liefs MJ

Hey Anne,

Jordy mag morgen voor het eerst. Hij wordt vrijdag 2!
Ben ook wel heel benieuwd, we zijn een half jaar geleden al gaan kijken. Ik had hem graag op de woensdag morgen, daarom staat hij al zo vroeg op de lijst. Toen leek hij ook nog zo klein tegenover de andere kindjes. Hier zitten ook alle leeftijden door elkaar. Heb vriendinnen met kindjes van andere leeftijden en je merkt wel dat de oudere kindjes de jongere kindjes mee helpen met spelen.

Jordy is nu wel echt toe aan iets nieuws, dat merk ik heel goed aan hem. Hij wordt rebels thuis, deels uit verveling. Hihi nu vraagt tie steeds of hij naar school mag.... Dat zal de komende jaren wel veranderen haha.

Succes vrijdag!
Groetjes Wen

Terug
Bovenaan