Wanneer praten??

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is bijna 17 maanden en hij zegt nog niets. Nou ja, nog niets concreets!!! Hij zegt alleen " die ja" en " hai". Mijn dochter zei met die leeftijd al 3 woordjes zinnetjes, ja ik weet, dat is weer erg snel. Ik heb dus geen goed " gemiddeld" voorbeeld. Het lijkt me zo leuk, (en handig!!) als hij echt iets gaat zeggen.

Wat is eigenlijk normaal?

Groetjes Fenna.
 
Toendertijd bij mijn zoontje zeiden ze dat hij met 1 1/2 jaar 5 woorden moest kunnen zeggen. Ik: oh..hij zegt er wel 8!!
Op de terugweg naar huis ging ik eens tellen wat hij zei voor woorden en kwam niet verder dan 3 (hi hi).

Nou is helemaal goedgekomen hoor, hij was gewoon wat lui met praten, want papa en mama begrepen hem toch wel (alles aanwijzen etc.). Toen hij op de peuterspeelzaal zat werd hij gedwongen echt duidelijk te praten, anders begrepen ze hem daar niet. En vanaf toen rateld hij aan 1 stuk door ..... (hij is nu trouwens al 8)!

Dus niet te druk over maken, komt vanzelf.

Groetjes Renata.
 
heel toevallig had ik het daar gisteren met mn tante over.
haar zoontje zei op die leeftijd ook nog helemaal niks!
terwijl mijn dochtertje al zooo veel zegt.
nathalia is trouwens nu 13 maanden.
maar praten kan ze echt goed.

ik denk dat dat (net als alles) per kind verschillend is.
de een is gewoon veel sneller dan de ander.
komt vanzelf wel, don't worry :D

groetjes, do
 
Hoi,

Mijn zoontje is bijna 1,5jaar en heeft tot vandaag alleen papa, mama, hondje, poesje, dag, al klaar, ja en nee  gezegd. Maar op de een of andere manier heeft ie volgens mij vandaag door gekregen dat hij ook nog meer en namen kan zeggen!! Hij kwam ineens met kwijt, en de namen van mijn schoonzusje en nichtje!! Dus ja ik denk dat je hier inderdaad niks over kan zeggen, ik denk maar zo op zijn 16e zal die echt wel kunnen praten hoor! Komt helemaal van zelf. Maar dan merk je ook weer, dat het toch heel erg snel gaat hoor!!

Groetjes,
 
Ja, zo handig zijn als ze echt iets konden zeggen ;-)
Mijn zoontje van 2 jr 1 mnd komt nog steeds niet verder dan klanken waarvan wij weten wat hij bedoeld (poe-poe= poes, bah= bal, speen of vieze luier,tita= toetje etc), maar echt woordjes die anderen ook kunnen begrijpen?? Dat zijn er maar 6 of zo...
Terwijl ze eigenlijk op die leeftijd al zinnetjes zouden moeten gaan maken...
Tja, hij is de snelste niet, maar ik twijfel er niet aan dat hij vanzelf echt gaat praten. Hij begrijpt in ieder geval bijna alles wat je zegt!
 
Terug
Bovenaan