Wanneer precies 1e sprongetje?

Hey,
Mijn dochtertje van bijna 6 weken is al paar dagen heel huilerig en komt (ook de nachten helaas) ipv ongeveer 1x in de 3u opeens vaak 1x in de 2 uur. Ook drinkt ze dan soms per keer veel meer dan normaal. Kan dit haar eerste sprongetje zijn? Want ik las in het boek Oei, ik groei dat dit rond de 5 weken was, maar dan wel gerekend vanaf uitgerekende datum. Dat zou bij mn dochtertje dus bijna 2 weken later moeten zijn (geboren met 38+2w) en zou haar 1e sprongetje met bijna 7w pas komen. Klopt dit altijd zo precies..?
 
Dat kan best hoor! Bij mijn beide kinderen zaten de sprongetjes ook nooit op het schema van de uitgerekende datum! Het is een gemiddelde, waar je kindje best een stukje van kan afwijken
 
Sprongetjes op bepaalde momenten geloof ik niet zo in. Die zijn nooit precies bij ieder kindje hetzelfde. Oei ik groei is ook al lang weerlegd. 
Maar het kunnen regeldagen zijn. En rond 6 weken bereik je ook de krampjes/huilen piek. 
 
 
Het boek oei ik groei is geen wetenschappelijk beproeft onderzoek over wanneer de sprongetjes zijn. Ondanks de goede adviezen en het gegeven dat sprongetjes bestaan, kun je er niet aan vasthouden wanneer een sprongetje precies plaatsvind. Waarschijnlijk heeft je kleintje wel een sprongetje hoor! Want dat huilerige en vaker drinken is wel een teken. Of je kindje is wat ziekig. Daarom check ik ook altijd even de temperatuur als hij huilerig is.
 
Ik denk dat het toch een sprongetje was, want vorige nacht kwam ze weer na 4 en bijna 3 uur en afgelopen nacht pas na bijna 6u en 5 uur! ? heeft ze nog nooit gedaan. Hopelijk houdt ze dit vol en was het niet iets eenmaligs. Alleen nadeel daarvan is weer dat ze nu hele fles leegdronk (normaal was het snachts maar 60-70ml per keer) en daardoor meer last had van krampjes en ze pas na ruim 1,5u weer ging slapen..?
 
Terug
Bovenaan