wanneer pretecho??

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

ik ben even nieuwsgierig wie er een pretecho laat maken en met hoeveel weken?
Wij zijn nu ruim 13 weken zwanger van ons 2e wondertje en dit keer echt super nieuwsgierig naar wat het worden gaat. Ik ga zo even bellen voor info...

groetjes natascha

hoi ,

wij hebben toevallig morgen onze pretecho, ik ben dan 27 wk zwanger,
Ik heb gehoord dat het beste is om het om en rond de 28 wk te doen dan krijg je namelijk het beste beeld van je kindje. het heeft dan echt al wat babyvet en ziet er dan niet meer zo skeleterig uit maar het is dan ook nog niet zo groot dat je je baby in veel delen op je echo krijgt.

Maar wat betreft het geslacht dit kan je gewoon te weten komen met je 20 wk echo hoor. die is tegenwoordig standaard dus die krijg je zoiezo en dan heb je ook geslachtsbepaling. bij je volgende controle bij de vk zal deze afspraak denk ik gemaakt worden. anders bel je ff voor de zekerheid.

succes.

gr. bambi

Hoi

Ik las pas ergens dat ze vanaf 16 weken het geslacht kunnen zien op een 3/4d echo.
Maar ik zou gewoon even bellen naar zo'n echocentrum, dan kunnen ze je vast veel meer vertellen. Of je moet kunnen wachten tot de 20 weken

Groetjes natalie

hoi ja hoor klopt als een bus vanaf 16 weken zou het kunnen maar ze hebben meer zekerheid als je iets verder bent...ik zou gewoon de 20 weken echo voor de geslachtsbepaling doen en idd rond de 27 weken de 3/4 d echo
groetjes

hoi allemaal

Ik heb 19 juni mijn echo, dan ben ik 20 weken.
Dat is om te kijken of de baby gezond is en we willen heel graag het geslacht weten,
ik heb nu drie mooie meiden dus ik ben super niewsgierig.
Het mooie is dat dit tegenwoordig wordt vergoed door de ziekenfonds:)
Toen ik in verwachting was van de jongste 3 jaar geleden was dat nog niet zo..

Iedereen ,,,lekker genieten van de zwangerschap...doeggg grietje

Er is mij geadviseerd  om een pretecho te laten maken rond de 30 weken zo zie je hem/haar toch nog ff tussen de 20weken en de bevalling!

groetjes Angélique 24.2 weken  ( eind mei voor de pretecho )  

Bij ons is de pretecho gemaakt met 25 weken en toen zag je al een echte baby!
Als je het voor de 23e week doet, past wel de hele baby op het scherm, maar het lijkt dan meer op een soort alien (echt waar, heb foto's gezien...een beetje akelig, met grote gaten leek eht wel..)
Na de 23 weken zie je dus een echt kindje. Als je langer wacht dan 30 weken, dan zie je bijna niks meer, omdat het te groot is!
Dus.....tussen de 23 en 30 weken!
Groetjes,

Nathalie
trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Wij hebben een pretecho gehad met 31 weken  en dat was ongeveer de grens waarop we het nog mooi konden zien. We hadden inderdaad niet de hele beeb in beeld, maar wel het hele gezichtje wat al heel duidelijk was en wij vonden het heel mooi.
Hopelijk weten we heel snel of we het gezichtje in het echt van de echo kunnen herkennen (ben morgen namelijk 39 weken zwanger).

Groetjes Anna

Terug
Bovenaan