Wanneer rijstepap bij laatste voeding

hallo dames,

vanaf welke leeftijd geven jullie rijstepap erbij in de laatste voeding en hoeveel dan?
Zodat onze kleintjes iets langer doorslapen.

Houden jullie je echt aan de 4 maanden zoals op het pak staat?

Hetty

Mijn zoontje (16 weken) slaapt  al een aantal maanden door. Ik doe wel 1 of 2 eetlepels rijstebloem door z'n laatste fles. Hij vindt het lekker en het maakt het wat dikker.

Groetjes,

Nelly, mama van Dean.

Hoi Hetty,

Het staat niet voor niks op het pak vanaf 4 maanden. De darmpjes zijn nog niet rijp voor ander voedsel dan melk en daarom is het beter te wachten tot die vier maanden. Beter is nog tot 6 maanden niks bij te geven.

En wat het doorslapen betreft, het geeft maar een paar caloriën exra, dus dat zet niet echt zoden aan de dijk.

Groetjes Gonda

Ik ben pas met 6,5 mnd begonnen met rijstebloem... daarna kreeg ze groeipap s'ochtends en heb ik de rijstebloem laten vallen. Zou er zelf niet eerder mee beginnen dan 4 mnd, zolang je kleintje lekker doorslaapt s'nachts.. nog niet aan beginnen. Pas als ze de nacht niet meer lekker doorslapen zou ik beginnen met het geven van rijstebloem.

Nooit!

rijstebloem is vulling, heeft geen calorische waarde, of zo weinig dat het te vergelijken is met enkele slokken melk (wat voor melk dan ook)

Ik ben toen ik met bijvoeden begon (want dat is rijstebloem) gewoon brood gaan geven naast de melk. Eerst een korst, later een hele boterham. Hier begon ik trouwens pas rond de 6-de maand mee, eerder bijvoeden is alleen in uitzonderingen nodig en een zware belasting voor de darmen.

Vraag me af, waarom geven we eigenlijk met zijn allen rijstebloem?? Behalve dat ook mijn cb zei dat ik dat moest doen, heb ik geen idee wat de reden is, iemand???

Groetjes wanda,
www.bewustouderschap.nl

Terug
Bovenaan