wanneer rollen?

Hallo allemaal,

Onze zoon van 4,5 maanden rolt van de ene zijkant op de andere, maar hij rolt nog niet door op zijn buik. mensen in mijn omgeving zeggen dat hij hier toch echt al de leeftijd voor  heeft. Zelf vind ik hem nog best jong om op zijn buik te rollen. Wanneer gingen jullie kindjes rollen?

Groetjes Danielle

Volgens de kinderfysiotherapeut gaan ze rollen van rug naar buik met 6 maand en rollen van buik naar rug met 7-8 maand (weet ik niet meer)
Mijn dochter rolde met 5,5 maand van buik naar rug en met 6 maand van rug naar buik
Ik was vorige week op het cb voor de 9 maand controle en toen vroeg de arts nog oaf ze al rolde. (allang dus)
Dus rustig aan, het komt vanzelf.
Wij zitten hier nu in de fase wanneer gaat ze nu eindelijk eens van tijgeren naar kruipen.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

6 maanden is het gemiddelde om van rug naar buik te rollen, bij 9 maanden ligt idd de grens, vandaar dat ze er dan naar vragen.

Mijn zoontje deed het pas met 8 maanden, m'n dochter met 6 maanden en m'n eerste zoontje met 4 maanden.

Groeten, Joke.

Hallo,

Mijn eigen zoontje deed het met 4 maanden.
En bij mijn overbuurvrouw haar dochtertje deed het met 3 maanden al.
Ligt er maar net aan hoe snel het kindje is.

Groetjes

Hoi,

Het wisselt nogal per kind. Onze 1e rolde met 3 maanden op zijn buik en onze 2e met 5 maanden.
Ik denk altijd maar: wat ze ook doen, ze zijn vast iets aan het leren.

Onze Jacco was nog geen 3,5 maand toen hij zich van rug naar buik rolde, binnen twee weken kon hij ook weer van buik naar rug komen.

Mijn meiden waren resp. 6 maanden en 4,5 maand.

Miep

mijn zoontje draaide met 4 mnd van rug naar buik. maar de andere kant op had voor hem geen meerwaarde en ik heb nooit precies ontdekt wanneer hij dat kon. ik weet alleen dat hij het met 9 mnd kon.
greet

Hoi,

Mijn zoontje is nu 18 weken en heeft zich zich voor het eerst omgerold van rug naar buik met 16 weken. Nu is hij druk aan het oefenen om ook van buik naar rug te rollen. Dat is 1 keer gelukt, maar hij krijgt het nog niet voor elkaar om het elke keer te presteren. Ik ben natuurlijk heel trots dat hij het al kan, maar ieder kind ontwikkeld zich in zijn eigen tempo en dat betekent dat het vanzelf wel komt.

groetjes geertje

Terug
Bovenaan