wanneer s'morgens geen papfles meer??

Hallo, medemoeders/ vaders

Mijn dochter is nu 11 maand, ik heb een aantal vragen !!
Wanneer moeten ze s'morgens ipv een papfles een boterham ?
Krijgen jullie kinderen sávonds ook nog een fles, mijn dochter krijgt 180 flesvoeding.
S'middags heeft ze 1 boterham met een fles van 120 cc.
Slapen jullie kinderen ook nog zoveel overdag ?
 
Hi, goede vraag. Onze zoon, nu 11 maanden (vandaag precies!) krijgt in de ochtend een papfles ongeveer 150/160cc. Met zijn broodjes onder de middag krijgt hij ook een flesje, ik bied 120 cc aan, soms drinkt hij het helemaal soms maar 40. Door de dag heen krijgt hij genoeg ander drinken, water of roosvice. Voor het slapen gaan, tussen half 8 en 8 uur krijgt hij in bed ook nog een flesje, ik bied 150cc aan en soms drinkt hij het helemaal, soms maar 120. Het kan zijn dat hij wakker wordt een uur nadat hij slaapt, gebeurd nu regelmatig en dan heeft hij echt nog trek. Krijgt dan een waterig flesje van ons.

Dus tja hij vindt het lekker zo dus ik laat het even zo. Onder de middag eet hij al vaak 2 boterhammen, maar ik lees graag mee naar de andere moeders. Grt
 
Hoi,
Mijn zoontje is 10 maanden en ik geeft 's ochtends ook gewoon nog een papfles. Het gaat zo makkelijk... 's Middags krijgt hij gewoon (opvolg-) melk en een bammetje. Pap is helemaal niet noodzakelijk, maar de vezels die je kindje hierdoor binnen krijgt wél. En dat kan ook met een boterhammetje. Het maakt eigenlijk niet uit wat je dus geeft: óf pap, óf melk en een bammetje. In het begin gaf ik juist geen pap maar brood omdat ik pap toen overbodig vond. Nu geef ik wél pap omdat het er 's ochtends zo makkelijk snel in gaat. Het klinkt weer als een cliché; maar je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Groetjes Marieke
 
Oh ja, nog aanvullende info wat betreft de inname van melkproducten:
papfles = 210 cc melk
tussen de middag 1 bammetje en 180 cc melk
's avonds ongeveer 100cc biogarde
Groetjes!
 
Hallo, mijn zoontje van net  1 jaar krijgt helemaal geen pap meer. Niet omdat wij dat nodig vonden maar omdat meneer het zelf gewoon echt niet meer wil. Grappig he, zo klein en dan al zo'n eigen wil. Hij drinkt zelfs geen opvolgmelk meer. Hij wil het echt niet meer en omdat wij geen zin in drama's hebben krijgt hij sinds 1 1/2 maand karnemelk of iets van biogarde naturel (op advies van het cb) en vitamine D druppels als aanvulling. Hij eet 's ochtends en 's middags een boterham en daarbij dus een bekertje karnemelk of biogarde. Zolang je dochtertje nog pap wil zou ik haar pap geven net wat je gevoel zegt. En over 's avonds een fles... als ze 'm nog drinkt en ze slaapt er goed op lekker blijven geven. Er komt vanzelf een moment dat ze deze fles niet meer wil. Ik gebruik het advies van het cb als advies dus alleen als ik denk dat het goed is voor mijn zoontje. Want er is niemand die je kind zo goed kent als jij en je partner.
 
Hoi,

Rick, mijn zoontje wordt volgende maand 2 jaar en hij krijgt 's morgens nog steeds pap.
Niet omdat wij dat makkelijker vinden, maar omdat hij zelf wil. Hij heeft liever een fles pap dan een boterham. En omdat ze bij beide de nodige voedingsstoffen binnen krijgen, ga ik 's morgens geen strijd aan en geef hem dus lekker zijn pap.
Ook 's avonds een flesje warme melk voor het slapen gaan vind hij heel erg lekker dus ook die krijgt hij nog steeds.

Dus er is geen leeftijd tot wanneer je pap mag geven. Geef gewoon wat je dochter het lekkerste vind. Hoe klein ze ook zijn, dat geven ze wel aan hoor.

Groetjes,
Jeanet
 
Hoi,

Onze zoon is nu 18 maanden en hij krijgt nog steeds 's morgens pap.Hij vindt het heerlijk en ik vind het ook fijn om te geven omdat het niet zo'n gedoe is als met brood (erg he?). Hij eet zijn pap trouwens al vanaf het begin met een lepeltje. Dat is beter voor de mondmotoriek heb ik me laten vertellen. In het begin ook uit een fles geprobeerd trouwens hoor maar dat vond hij maar niks en ik ook niet want ik kon geen speen vinden waar de pap goed doorheen kwam. met 11 maanden kreeg hij 's avonds nog een flesje van ongeveer 120cc bij het naar bed gaan. later niet meer en toen kwam hij soms om 22.00 uur en wilde dan wel melk. we gaven dan 120cc en soms dronk hij 1 of 2 slokjes en soms de hele fles. Als hij zelf niet wakker werd dan maakten we hem ook niet wakker voor dat flesje. na verloop van tijd werd hij minder vaak wakker voor die fles en als hij dat wel werd dan dronk hij steeds minder. een paar keer water gegeven toen hij wel wakker werd maar de meeste keren dan maar heel weinig dronk of even de speen teruggeven en aai over de bol en dan was het weer goed. duurde 2 maandjes schat ik en toen was hij van die fles af. maar goed, ieder kindje is natuurlijk anders en dus moet je gewoon kijken hoe het met die fles gaat. ze geven het vanzelf aan hoor.

succes!

groetjes Patricia
mv Justin
 
Mijn zoontje krijgt ook nog een papfles 's ochtends (hij is 12,5 maand). Ik wil wel pap blijven geven, als hij dat lekker blijft vinden. Ik wil alleen wel over op een bord pap met een lepel eten i.p.v. uit de fles. Volgens mij is de afwisseling van eten juist wel goed: 's ochtends pap en tussen de middag brood en in pap zitten evengoed alle voedingsstoffen die ze nodig hebben.

Je hoeft dus niet over op brood 's ochtends...
 
Terug
Bovenaan