wanneer s'nachts zindelijk

Mijn oudste dochter is 2,5j, maar s'nachts nog niet proper hoor.
Moet je dat haar aanleren of komt dat wel allemaal vanzelf? s'Morgens komt ze denk ik toch, wakker als ze geplast heeft in haar pamper.
Mama van Ineke en Ellen
 
Hoi,

Bart wilde zelf geen luier meer om 's nachts. Ze zaten niet lekker zei hij. Hij heeft een paar keer in zijn bed geplast, 1x zelfs 3x in 1 nacht. Toevallig moest ik toen net met de jongste naar het bureau en heb daar gelijk advies gevraagd. Je hoort namelijk heel vaak dat ze kinderen rond 11 uur 's avond nog een keer laten plassen. Maar dat werd me afgeraden, want dan ben je weer aan het trainen, en voelen ze nog niet zelf wanneer ze moeten plassen. Ze moeten het zelf leren voelen en er zelf wakker voor worden. Bart is nu bijna 4 en al ruim een half jaar droog 's nachts, maar ik ken ook gezinnen waar kinderen van 6 nog niet droog zijn 's nachts. Het heeft dus vooral met de ontwikkeling van je kind te maken.
Groetjes Brenda
 
Bedankt voor je reactie.
Mijn dochter zegt wel regelmatig dat haar poepje niet lekker aanvoelt maw dat ze soms pijn heeft, maar haar poep zit met name niet rood.
Zou het misschien te maken hebben dat ze geen pamper meer wilt aan doen s'nachts. We zullen eens proberen
Groetjes
 
Terug
Bovenaan