wanneer samen op een kamer

Mijn oudste is 18 maanden en de jongste (Gijs)    is 2 maanden. Gijs slaapt nu nog bij ons in zijn wiegje, maar zal over en tijdje in een ledikant gaan slapen.
Wat is een goede leeftijd om ze samen op 1 kamer te leggen?


 
Hoi,

Voor Gijs zal het denk ik niet zoveel uitmaken.
Hij is al wel geluid om zich heen gewend. Jullie zullen waarschijnlijk ook niet muisstil zijn als jullie slapen en dat zal de oudste ook wel niet zijn.
Maar of jullie oudste er ook aan gewend is zal moeten blijken.

Weet niet of jullie oudste nog in een ledikantje slaapt of dat hij plaats moet maken voor Gijs en dat hij dan een groot bed krijgt?
Dan kan hij/zij (sorry weet niet of het in het stukje staat, maar kan niet teruglezen) er namelijk uit lopen en dingen bij Gijs in z'n bedje gooien en dat is natuurlijk niet fijn.

Als de oudste ook nog in een ledikantje slaapt denk ik dat je het gewoon een keer moet proberen....dan doe je het eerst eens een paar keer overdag als ze allebei gaan slapen en dan ook maar eens 's nachts.

Groetjes,
Marije
 
Marije, De oudste, Sarah, een meisje dus, slaapt nog ineen ledikantje, en ik denk dat ik dat ook voorlopig zo hou, ze klimt er niet uit en slaapt er prima in.Ik ben bang dat ze in een groot bed, steeds uit bed komt. Ik heb een vrij grote wieg, dus Gijs kan er nog wel een poosje in, hoewel hij groeit als kool. Ik denk allen dat wanneer ze samen slapen, ze elkaar ook wakker maken, als de een huilt dat de ander dan mee gaat doen, ik weet pog niet hoe dat gaat.
Groet.
 
Hoi Geetje,

Ik zit dadelijk in eenzelfde situatie als jullie. Mijn dochter is 18 maanden als ons tweede kindje geboren gaat worden. Wij zitten midden in een verbouwing en hebben voorlopig geen ruimte voor 2 kamertjes. Ik ben dus heel benieuwd hoe het zal gaan. Ik hoop dat jij jouw ervaringen nog eens terugkoppelt.
Succes!

Groetjes,
Marieke
 
Terug
Bovenaan