wanneer samengestelde woorden??

hallo,

ik ben nieuw hier en wil graag iets vragen. ons zoontje van 2 (02-09-2007) begint al met samengestelde woordjes te zeggen zoals vogelhuis, appelmoes, rode auto appelsap. is dit vroeg? kijk te vroeg is het nooit natuurlijk maar kan er weinig over terug vinden in de boeken. denk misschien kan iemand mij hier helpen.
alvast bedankt voor de reacties

groetjes inge
 
Hoi,
Nee hoor te vroeg is het nooit. Zo kon mijn dochter van precies twee al zinnen zeggen van 3 of vier woordjes. Wrs. is jouw kindje gewoon wat meer taalgericht. Zo ken ik een kind dat met 2,5 jaar!!! al zonder zijwieltjes fietste maar nog amper sprak......
Hij is gewoon geinteresseerd in taal, denk ik dan maar.
Groetjes, Lianne
 
Hoi, nee hoor. Te vroeg is het nooit. Hij is wrs. gewoon wat meer geinteresseerd in taal. Mijn dochter van net twee sprak al zinnen van drie tot vier woorden en een enkele keer nog langere, correcte zinnen. Ik ken een kindje dat met 2,5 jaar nog amper een woord sprak (alleen enkele woorden als boom, opa, appel) maar wel zonder zijwieltjes fietste!!!
Groetjes, Lianne
 
Nee hoor, gewoon op schema volgens mij! Mijn dochter van 2 jaar en 3 maanden heeft hele verhalen
en kan bijvoorbeeld al (zo goed als) hele kinderliedjes zingen.. Slaap kindje slaap en papagaaitje leef je nog zijn favoriet!
 
Is mijn zoon dan niet heeelll erg vroeg??hij is geboren op 31-01-2008 en nu dus 1,8jr en praat nu al met 2 woorden of meerdere lettergrepen.. papa douchen, schoen van papa (sjoen a papa), is logisch.. En nee, hij praat het dan niet na maar komt er echt zelf mee.. Moet ik me nu dan geen zorgen maken??
 
hoi,

Ook mijn zoon sprak voor z'n 2e jaar al 3 en 4 woord zinnen en af en toe zelfs al 5 woord zinnen.
Bij het cb gaven ze aan dat hij rond z'n 2e jaar een woordenschat moet hebben van zo'n 40 a 50 woorden. Hier zat ie ruim overheen. En ook liedjes gaan nu beginnen mn zo gaat de molen, visje visje in het water en poesje miauw
En zorgen maken..., nooit doen! Zoals eerder aangegeven doen alle kids hun eigen tempo qua ontwikkeling, de ene is snel in taal en de andere is snel zindelijk. Ze kunnen niet alles tegelijk!

Gr Els,
Mama van Quentin, 21-09-2007 en Colin, 29-09-2009
 
Wat een wonder toch, die ontwikkeling van onze kinderen. Het gaat allemaal zó snel.
Een hele leuke site over de taalontwikkeling is: www.kindentaal.nl

Groetjes, Marijon
(mama van Lars - vandaag 2! - die al woorden kan zeggen als: flessenautomaat en waterpomptang en hele liedjes uit zichzelf kan zingen)
 
Terug
Bovenaan