Wanneer schoenen kopen?

Hallo allemaal,

Onze dochter Hieke is pas geleden 1 jaar geworden en ze heeft prompt de volgende dag haar eerste stapjes gezet (waarschijnlijk wilde ze graag laten zien nu een echte dreumes te zijn ). We zijn nu een paar weken verder en ze begint er echt lol in te krijgen en stapt dapper  - al waggelend  als een dronken tor haha - door het huis heen.

Nu vraag ik me af wanneer ik het beste 'echte' schoenen kan gaan kopen (we hebben nu exemplaren die er leuk uitzien, de voetjes warmhouden maar geen enkele steun geven) zodat ze goede steun voor voeten, rug, etc. heeft. Tot nu toe is ze binnenshuis op blote voeten aan de wandel maar is het toch verstandig om nu al schoenen te halen of kan ik beter nog even wachten?

Hopelijk heeft iemand van jullie hier ervaring mee.

Groet,
Niala
 
Hallo Niala,

Allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter én haar eerste stapjes!
Cliché maar waar; wat gaat het allemaal snel he.

Mijn oom is bedrijfleider bij een schoenenzaak. Het advies wat hij mij gaf is het volgende:
Als je kind een tijdje (paar weken/maand) stevig loopt, dan is hij/zij toe aan stevige schoenen. Als je voordat je kind gaat lopen, al schoenen koopt, dan zijn ze heel snel te klein. Dat komt omdat tijdens het leren lopen en het lopen op zich, spierweefsel zich gaat ontwikkelen waardoor de voeten ook iets sneller gaan groeien/andere vormen gaat krijgen.
Ik heb voor onze zoon al wel stevige schoenen (in de uitverkoop) gekocht. Met name voor op de fiets tegen de kou. Hij loopt nog niet los, wel aan de hand,  (16,5 maand oud) maar het lijkt erop dat het nu niet lang meer gaat duren.

Groetjes Marieke
 
Hallo Niala,

Allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter én haar eerste stapjes!
Cliché maar waar; wat gaat het allemaal snel he.

Mijn oom is bedrijfleider bij een schoenenzaak. Het advies wat hij mij gaf is het volgende:
Als je kind een tijdje (paar weken/maand) stevig loopt, dan is hij/zij toe aan stevige schoenen. Als je voordat je kind gaat lopen, al schoenen koopt, dan zijn ze heel snel te klein. Dat komt omdat tijdens het leren lopen en het lopen op zich, spierweefsel zich gaat ontwikkelen waardoor de voeten ook iets sneller gaan groeien/andere vormen gaat krijgen.
Ik heb voor onze zoon al wel stevige schoenen (in de uitverkoop) gekocht. Met name voor op de fiets tegen de kou. Hij loopt nog niet los, wel aan de hand,  (16,5 maand oud) maar het lijkt erop dat het nu niet lang meer gaat duren.

Groetjes Marieke
 
hoi
Voor advies zou ik naar een goede schoenenzaak gaan. Schoenen zijn duur (50 tot 60 euro ben je zo kwijt, maar nu is het uitverkoop !), maar het is ook een investering voor je kind. Goede schoenen zijn heel belangrijk voor de ontwikkeling van de voeten, maar ook voor de rug en knieen.   Zolang je kindje nog niet buitenloopt hoef je nog geen schoentjes, maar als je ook naar buiten wil dan zou je ze kunnen aanschaffen.

groetjes
Melanie
 
Hoi,
Als je kindje een maand goed stevig en los loopt is het tijd voor echte schoentjes!
Wij hebben ze dan ook 14 dagen geleden gehaald en hij is de koning te rijk.
Groetjes Melanie
 
Hoi Niala,

ik heb vroeger jaren op zaterdag in een schoenenzaak gewerkt. Mijn ervaring; koop pas schoenen als ze echt goed gaan lopen, dus niet na een weekje. De 'echte' schoenen zijn inderdaad stevig, maar daarom voor die kleintjes wel eens wat lastig, ze zijn stroef en buigen niet altijd zo makkelijk mee. Als je te vroeg bent loop je het risico dat ze het kruipen weer de voorkeur geven. (en kan het wel weer 2-3 maanden duren voordat ze opnieuw gaan lopen)
Wanneer je wel schoentjes koopt, moet je voordat je ze aantrekt even een paar keer de zool goed dubbel vouwen, zodat je het allerergste aan 'stijfheid' er zelf al uit haalt.

Groetjes,
yolanda
 
Terug
Bovenaan