Wanneer sex na bevalling.

Hallo allemaal, iedereen van harte gefeliciteerd met jullie aanwinst. Zelf ben ik 24-10-2004 bevallen van een wolk van een zoon Max genaamd hij was 4860 kilo tijdens de geboorte en het is helaas allemaal niet zo geweldig verlopen. Nu gaat het allemaal weer goed. Nu heb ik alleen een paar vraagjes, wellicht dat iemand mij daar antwoord op kan geven.? Wanneer mag je weer sex hebben, ik heb eerlijk gezegd geen idee en ben eigenlijk wel nieuwsgierig ernaar. En wanneer kan je weer met de anticonceptie beginnen? Heb je kans zwanger te raken als je nu sex hebt? Mag je klaarkomen of is dat slecht voor je baarmoeder dat samentrekken? Ik hoor het wel in ieder geval bedankt groetjes Bianca troste moeder van Max.

Hoi Bianca,

De verloskundige kan je meer vertellen over anticonceptie, ik ben bijna 5 weken geleden bevallen en ik ga deze week weer aan de pil maar ik geef flesvoeding.
Sex, als jij er zelf aan toe bent, wij hebben het verleden week geprobeerd.
Ik was niet uitgescheurd of wat dan ook!!!

Bobbian

je kunt met sex wachten tenminste ikhad een inknip gehad en heb er ongeveer 2 maanden meegewacht en de pil die kun je weer in nemen als je ongesteldheid weer op gang krijgt liefs naomi

Hoi Bianca,

Na dat ik bevallen was van mijn dochtertje (13 mnd geleden) ben ik na ongeveer 2 wkn weer begonnen met de pil.Ik heb maar 4 dgn borstvoeding gegeven omdat het niet ging en weet dus niet hoe het zit als je bv geeft.Verder heb ik ongeveer 4 wkn nog last gehad van bloedingen maar toen de bloeding over was hebben wij weer sex gehad,het duurde wel even voor het weer echt prettig was(ik was uitgescheurt en daardoor was het wat gevoeliger).Klaarkomen mag gewoon hoor dus veel plezier!!

Groetjes Liel

hoi Bianca,
nog gefeliciteerd met jullie zoon!

je kunt weer met de pil beginnen op de 1e dag van je menstr.
je kunt, volgens mij , wel zwanger raken als je het zonder doet.
klaarkomen kan geen kwaad.

dus, weer veel plezier!!

Je mag sex hebben als je er weer zin in hebt. Je kunt met met anticonceptie beginnen als je weer sex hebt. Het is met borstvoeding niet aan te raden de pil te slikken, want daarvan kan je melkproductie teruglopen, maar condooms zijn prima. Je kunt wel degelijk zwanger raken, ondanks de borstvoeding. Een beetje remmende werking op de vruchtbaarheid heeft het wel, maar ik zou er niet op vertrouwen als ik jou was. Je mag gewoon klaarkomen.

Ik had ruim een half jaar na de bevalling pas weer zin!
Ben wel vrij snel (na een maand) de pil gaan slikken, Cerazette, deze pil heeft geen invloed op je borstvoeding.

Hoi! Ik heb, net als jij, een nogal problematische bevalling gehad en dacht:daar komt voorlopig niemand meer aan!!!! Ik verbaasde mezelf dan ook toen ik eigenlijk na een week of 2 wel weer zin had. Heb gewacht tot 5 weken na de bevalling met het 'echte werk'. Je mag gewoon klaarkomen hoor! Volgens mij zijn de samentrekkingen waar dat mee gepaard gaat juist wel goed. Vier weken na de bevalling kreeg ik ineens buikpijn...ongesteld! Ben toen gelijk met de pil begonnen, microgynon 30. Ik heb ik totaal een half jaar bv gegeven en het is bij mij niet teruggelopen van de pil.Luister naar je lichaam en veel plezier

Terug
Bovenaan