Wanneer slaapjes langer? >45 min?

<p>Hi!</p><p>Mijn zoontje is 4,5 maand en slaapt overdag meestal nog steeds maar 45 minuten per slaapje (één cyclus). Wanneer gingen jullie kindjes langer slapen overdag?</p><p>Mijn dochter pakte het veel sneller op en sliep bij 4,5 maand vaak al 1,5 uur per keer. Ik had gehoopt dat mijn zoontje het nu ook wel door zou hebben. ‘S nachts slaapt hij wel langere stukken. </p>

Hoevaak slaap je zoontje ik stuurde hem standaart al vrij vroeg na 2 slaapjes ALDOOR HIJ LANGER SLIEP

Mijn dochter kreeg het lange slaapje pas door toen ze over ging naar 1 slaapje. Ze was toen 11 maanden.. Tot die tijd vaak tussen 30 en 60 minuten. Vanaf 11 maanden ineens met gemak 2-3 uur. Ik wist niet wat me overkwam ?
Hopelijk heeft jouw zoontje het sneller door.. (sorry voor dit niet zo hoopvolle bericht, maar wel realistisch ?) 

Hoi! Ik heb/had dat hier ook met mijn zoon van nu 6 maanden. Stipt na 30 minuten wakker bij elk slaapje, en 's nachts wel goed. De afgelopen dagen/week maakt hij steeds langere slaapjes en zitten er zelfs dutjes van 2 uur tussen! Gisteren opeens een slaapdag zoals in de boekjes staat! Ik heb het vooral geprobeerd los te laten, en niet te snel uit bed halen als hij wakker is. Maar denk vooral dat het bij hem ook tijd nodig had...

Mijn dochter ging vanaf 4,5 maand heel plotseling 3 slaapjes doen volgens het 45/90/45 ritme. 
Ik denk dat het kwam omdat ze langer wakker bleef, zo'n 2 a 2,5 uur. En omdat ze toen ook naar de opvang ging. Ze is een superalert kind, en nam dus alles op daar. Total loss toen ze eenmaal ging slapen, en daar sliep ze meteen mooi lang. Dat weet ik nog, want ik dacht: waarom thuis dan niet??? he? haha! 
Maar na zo'n dag daar kwam er ook wel eens een langer slaapje thuis, en haar ritme verschoof wat structureler, en boem... heerlijk ritme!
Na 9 maanden werd het 2 x 1,5 uur. En nu met 14 maanden 1 x 2 uur. 
Praat me niet over de nachten! Maar overdag is het dus vrij plotseling een voorbeeldige slaapster geworden. 

Bedankt voor jullie reacties! Het kan dus ineens gebeuren of gewoon niet ? We zien het wel. In ieder geval fijn om te weten dat we niet de enigen zijn! 

Terug
Bovenaan