Wanneer slaapzak gebruiken?

Mijn dochter is nu bijna 9 weekjes oud, en in haar slaap wurmt ze zich omhoog in haar ledikant.
Met gevolg dat ze niet meer onder haar deken ligt.
Mag ik haar al in een slaapzak leggen van 70 cm?
Is dat niet te warm, en moet je dan ook nog een de deken er over doen?

Groetjes Mama van Joëlla.

Hoi

Kris is 8 weken oud, en die slaapt al 3 weken in een slaapzakje van 70cm. Hij ligt altijd zo te trappelen dat ie soms wel eens diagonaal boven in zijn bedje ligt. Hij wil overdag bijna niet slapen, en is dan zo boos dat ie zich onder de deken uit weet te wurmen. Ik heb een niet te dikke slaapzak voor overdag (Zeeman) en een gewatteerde (Kruidvat) voor de koude nachten. ook ligt hij gewoon nog onder een dekentje.
Hij slaapt er heel goed in. Succes Ellen

Mijn dochtertje is 7,5 week en slaapt sinds anderhalve week in een slaapzakje van 60 cm. Ze is nogal een stampertje vandaar. Ook zij ligt nog gewoon onder een dekentje.

HOi hoi

Ik leg Jr al geruime tijd in een zomer trappelzak.
zo heeft tie toch nog wat zeg maar. want ook hij wurmt zich omhoog. en dat is best wel knudde. maar verder gaat het goed,tussen de middag dan leg ik hem niet in de zak. maar sávonds wel en dat gaat echt super. alsof hij weet dat tie moet doorslapen, Jr slaapt er stukken beter bij

Hallo,

Tijn slaapt al sinds dat hij 1,5 week oud is in een slaapzak. Hij is zo'n draaikont dat hij anders steeds boven de dekens lag. Ik heb een slaapzakje van de prenatal van hem en één van de Hema. En omdat hij met zijn armen zo ligt te maaien heb ik een bakerzak voor hem besteld op www.bakerzak.nl . Het lijkt me een ideaal ding omdat hij steeds van zichzelf wakker wordt. De laatse paar dagen heb ik wel al zijn armen erbij in de slaapzak gedaan en dan de armsgaten met veiligheidsspelden dicht gemaakt om hem zo wat rustiger te maken en ik moet zeggen hij slaapt vooral 's nacht een stuk rustiger.

groetjes danielle

Hoi moeders,
Ik heb een vraag...
Ik wil mijn dochter ook graag in een slaapzak leggen maar ik vind haar nog zo klein.
Ze is nu 14 wkn oud maar ik heb het idee dat die arms gaten zo groot zijn en dat ze zich in die slaapzak kan wurmen.
Ze is namelijk een klein iel meisje.
Ik heb een slaapzak gekocht bij de hema en zijn niet kleiner als maat 68 en ze heeft net aan maat  62.
Nu lees ik dat jullie de kleintjes al langer in een slaapzak leggen hebben jullie dan deze bezorgheid niet...of zijn jullie baby's een stuk groter.
Ik hoop op advies want mijn dochter slaapt niet door en ik denk met een slaapzak dat ze beter zal slapen aangezien ze nu steeds snachts boven de dekens ligt en het waarschijnlijk koud krijgt.
Groetjes Kim.

De Hema heeft ook slaapzakken van maat 50/56. Als ze neit op voorraad zijn, gewoon ff vragen of anders zijn ze misschien via de site van de Hema te bestellen.

Als een slaapzak te groot is kan je de armsgaten op maat maken door of ze deels dicht te naaien of met veiligheidsspelden (dat laatste heb ik gedaan).

Lukas slaapt al vanaf de eerste week in een slaapzak omdat meneer het al heel snel presteerde om zich omhoog te werken

Overigens ben ik er achtergekomen dat als ik hem met sokjes aan in bed leg, hij dat niet doet! Misschien een tip voor anderen?

Op dit moment heeft hij alleen een rompertje met lange mouwen aan, daarover heen het zomerslaapzakje (zonder) mouwen, en vervolgens gewoon een lakentje en een dekentje. Zo heb ik het altijd gedaan.

Terug
Bovenaan